ingennn Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Mulig jeg er veldig kravstor nå, men trenger et treningsprogram som kan hjelpe meg med økt kondisjon(på sykkel), mer muskler og lavere fettprosent. Eller helst vektreduksjon. Jeg klarer å mosjonere ganske greit på egenhånd, men tror det hadde hjulpet å ha noe å følge fast. Spesielt når det gjelder styrketrening. Men er litt usikker på hvor mye og hva jeg skal gjøre. Er det feks greit å trene styrke etter en spinningtime, er det like givende som å bare ta styrke en dag? Dessuten må jeg ned i vekt. BMIen påstår vel at jeg er skikkelig feit, men er nå ikke SÅ feit. Jeg er ca 172 og veier nå 86kg. Har meldt meg inn på vektklubb.no og prøver hard å holde meg på 1400 kcal dagen. Iallefall, trenger et styrkeprogram jeg kan følge :-) noen tips på det eller noe annet, fyr løs! :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18349-trenger-et-treningsprogram-fokus-p%C3%A5-syklingstyrkevektnedgang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esty Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg følger styrke programmet som jeg fant på vg.no søk treningsprogram, tillegg til at jeg trener kondisjon når jeg ikke trener styrke. Har sett stor effekt allerede etter 1 mnd Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18349-trenger-et-treningsprogram-fokus-p%C3%A5-syklingstyrkevektnedgang/#findComment-693049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SportyD Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Du ligger jo på et skikkelig underskudd i kalorier pr. dag og det er vel ikke spes. gunstig. Vet ikke alder eller kjønn på deg men en mann på 30 år har en BMR på 1900 fant jeg ut her trening.no - BMR kalkulator Resultat: Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2280 kcal. Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1900 kcal. For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1900 kcal. For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2280 kcal og 2736 kcal. Her er vel ikke tatt hensyn til treningsmengde - så trener du mer bør du spise nok , også for å gå ned i vekt. Har selv vært inne på div. vektklubber o.l. og der kommer de med altfor lave tall på dagsbehov mener jeg. Men jeg skal ikke gi deg noen konkrete råd for dette er jeg inge ekspert på. Men finnes jo mange tråder her med tilsvarende eks. på hvor mye man skal spise ifht. trening ol. Ang. trening - kanskje holde seg til en ting en dag ? Jeg trener fullkroppsstyrke 3 ganger i uka - da tar jeg en kort tabataintervall etter hver trening , dvs. 8 stk 20 sek. intervall med 10 sek. pause mellom. Jeg bruker romaskin - ville ikke tatt det på spinningsykkel men evnt. tredemølle. De andre dagene prøver jeg å trene utholdenhet - nå om dagen kun rolig siden jeg trener forh. hard styrke. Mitt fokus er å bli sterkere (bytte fett med muskler) og gå ned i vekt - tror jeg vinner på det rent sykkelmessig også. Utover våren når det ble sykkelføre ute vil jeg sykle mer ute , kanskje kutte litt ned på styrketrening og da kjøre mer sykkelintervaller også i tillegg til rolige økter. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18349-trenger-et-treningsprogram-fokus-p%C3%A5-syklingstyrkevektnedgang/#findComment-693397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esty Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Du ligger jo på et skikkelig underskudd i kalorier pr. dag og det er vel ikke spes. gunstig. Vet ikke alder eller kjønn på deg men en mann på 30 år har en BMR på 1900 fant jeg ut her trening.no - BMR kalkulator Resultat: Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2280 kcal. Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1900 kcal. For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1900 kcal. For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2280 kcal og 2736 kcal. Her er vel ikke tatt hensyn til treningsmengde - så trener du mer bør du spise nok , også for å gå ned i vekt. Har selv vært inne på div. vektklubber o.l. og der kommer de med altfor lave tall på dagsbehov mener jeg. Men jeg skal ikke gi deg noen konkrete råd for dette er jeg inge ekspert på. Men finnes jo mange tråder her med tilsvarende eks. på hvor mye man skal spise ifht. trening ol. Ang. trening - kanskje holde seg til en ting en dag ? Jeg trener fullkroppsstyrke 3 ganger i uka - da tar jeg en kort tabataintervall etter hver trening , dvs. 8 stk 20 sek. intervall med 10 sek. pause mellom. Jeg bruker romaskin - ville ikke tatt det på spinningsykkel men evnt. tredemølle. De andre dagene prøver jeg å trene utholdenhet - nå om dagen kun rolig siden jeg trener forh. hard styrke. Mitt fokus er å bli sterkere (bytte fett med muskler) og gå ned i vekt - tror jeg vinner på det rent sykkelmessig også. Utover våren når det ble sykkelføre ute vil jeg sykle mer ute , kanskje kutte litt ned på styrketrening og da kjøre mer sykkelintervaller også i tillegg til rolige økter. Gjør så og si det samme som deg, mot samme mål om å bytte ut fett med muskelmasse. Lykke til da Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18349-trenger-et-treningsprogram-fokus-p%C3%A5-syklingstyrkevektnedgang/#findComment-719280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.