Gå til innhold

Hjelp meg!


Sigrrr

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er en jente på 15 år, som er i mye aktivitet. Er alikavel noen kilo for tung pga slapt kosthold.

Vil ikke si at jeg er supertjukk (168 cm, cirka 63 kilo), men er veldig misfornøyd med vekten min.

Er i stallen 4 ganger i uken, går/sykler istedenfor å bli kjørt, og løpetrening 3-5 ganger i uken.

Prøver å tenke på hva jeg putter i meg, men er stuck på et kosthold som verken gir vektoppgang eller nedgang.

Vet at nøkkelen til vektreduksjon er trening, men jeg sliter med å finne noen gode øvelser.

Har ikke tilgang på noe utstyr, og å gå på treningssenter er ikke et alternativ for meg.

Har dere noen gode tips? Har veldig lyst til å ha en vekt på cirka 52 kilo til sommeren, og kan godt trene som en gal! Kondisen min er vel litt over gjennomsnittet, og har endel arm- og benmuskler og god holdning.

Før har jeg vært så tung som nesten 70 kilo, gikk ned til 60, så opp til 65, og nå ligger jeg stabilt på 63 :S

Hadde vært helt supert om noen kunne foreslå et treningsprogram, kan helt fint sette av 1 time 5 ganger i uken! Det jeg trenger er et program jeg kan følge slavisk, må liksom ha noe å forplikte meg til, trening jeg "finner på" selv går alltid jævlig dårlig... Bruker en app på mobilen for løpetreningen, men har ikke funnet noen gode for styrketrening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen grunn til å være misfornøyd med vekten din. På 168cm skal det ikke være noe problem å ha en fin figur på 63kg. MEN - det er et men, det kommer jo an på hvordan fordeling av muskler og fett du har. Usunt kosthold, alkohol, stress, inaktivitet o.l vil jo virke negativt.

Trener du styrke, spiser sunt og balansert (kanskje går ned et kilo eller maks to) så burde du se en 20 % forandring i løpet av 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...