Gå til innhold

Trenger hjelp til hvilke dager jeg bør trene styrke ift jobb som gruppetreningsinstruktør


martinej

Anbefalte innlegg

Kanskje verdens lengste tittel? :p

Kunne tenkt meg litt innspill på min ukeplan. Har den siste måneden begynt å trene mer regelmessig styrke (http://forum.fitnessbloggen.no/threads/martines-kost-og-treningsdagbok.1254/), men det blir sjelden faste øvelser på faste dager. Det jeg synes er vanskeligst er at jeg er gruppetreningsinstrukør i tillegg, og ikke vet helt når jeg bør legge styrkeøktene for å få best mulig effekt på dem, og i tillegg klarer å kjøre på på timene mine.

Har gruppetimer hver tirsdag, onsdag og søndag. Tirsdagstimen er relativt lett, mens de andre timene er tunge timer som krever at jeg er på topp, og jeg bør f.eks. helst ikke ha trent ben dagen før. Tirsdags- og søndagstimene inneholder styrke på de "viktigste" muskelgruppene, men det er så klart ikke samme effekt som når jeg trener for meg selv.

Jeg ser for meg at uka kanskje kunne sett ut som dette:

Mandag:

En moderat cardio-økt og styrke på core.

Tirsdag:

Gruppetime (moderat intensitet, styrke 25 min med manualer) + styrke på overkropp.

Onsdag:

Gruppetime (hard time, med litt planke, push-ups osv på slutten)

Torsdag:

Styrke fullkropp

Fredag:

Hvile/ut å gå tur

Lørdag:

Styrke overkropp + lett cardio

Søndag:

Gruppetime (intervallklasse med kondisjon på step og styrke med stang) + styrke på ben.

Noen som har innspill på dette? Blir det for lite styrketrening? Vil det være mest effektivt å trene styrke før timene mine? Kjenner jeg har lett for å gjøre det etterpå, da jeg allerede er varm og ikke trenger være ferdig til et bestemt tidspunkt. Akkurat hvilke øvelser jeg skal gjøre er egentlig greit (tror jeg). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...