Gå til innhold

Vekttrening og cardio - shake?


Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om jeg har postet dette i riktige kategori, men jeg prøver.

Er på min første deff nå, og lurer litt på dette med carbs/proteinshake etter trening.

Kjører et 5x5 program, også ønsker jeg å kjøre litt cardio etter styrketreningen for å forbrenne ekstra.

Planen er vel ca 20min gange i oppoverbakke etter hver styrketrening ettersom jeg ikke har tid til egen morgen- eller kveldscardio økt (er dette forresten en grei plan?).

Hvordan skal jeg bruke shake med karbs og proteiner ifht dette for å beholde mest mulig muskelmasse, samtidig som jeg får mest fettforbrenning ut av cardioøkta? Skal jeg ta en liten shake før cardioen, eller skal jeg drøye til jeg er ferdig med både styrke+cardio først?

Håper på noen tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke nødvendig med en shake etter trening :) Det er nødvendig at du får i deg et godt måltid ikke så alt for lenge etterpå, slik at du ikke blir gående sulten og ikke får i deg nok mat den dagen. Men shaken er ikke magisk. Du kan fint vente til du kommer hjem. Er du derimot veldig sliten etter styrkeøkten og trenger mer næring før du hiver deg løs på cardioen, så ta noe lite og enkelt mellom øktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Nei jeg vet at shaken ikke er Alfa Omega, men jeg bruker ganske lang tid på veien hjem fra jobb og trening, og fra jeg går av tredemølla til jeg er ferdigdusja hjemme og klar til å lage middag, så går det fort 1,5 - 2 timer. Føler at kroppen trenger litt å jobbe med til jeg har kommet meg hjem. Vil det ha noe negativ effekt på forbrenningen om jeg tar en liten shake med protein/karbs etter styrke+cardio til jeg har kommet meg hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...