Gå til innhold

Salg!


Dag-Are

Anbefalte innlegg

Holder på med siste del av det 3mnd-"lange" PT kurset her på Bali. Vi har den siste tiden holdt mye på med salg og salgsteknikk. Har det litt travelt og må lese litt på eksamen til i morgen, så jeg slenger inn en video og spør dere: Hvilke salgsteknikker bruker dere?

Med salgsteknikk mener jeg hva dere gjør for å få rekrutert faste kunder hos dere. På enkelte sentre er det vanlig å selge pakker på 10, 20, 60, ol. PT timer, men de "selger" seg som oftest ikke selv etter det jeg får høre.

Kan omskrive denne diskusjonstråden litt senere. Bare kom med forslag til hva som burde stå her i start-tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en ganske enkel framgangsmåte. Først og fremst, tar meg alltid god tid til å bli kjent med kunden, lytte til deres ønsker og behov, samt stille åpne spørsmål (ikke ja/nei spørsmål). Videre hjelper jeg dem med å sette opp klare, målbare og realistiske mål og få kunden til å forestille seg hvordan det vil føles å nå målene sine. Slik skaper jeg altså verdi. Resten pleier å gå av seg selv. Når du får kunden til å tenke og reflektere er 90 % av jobben gjort, og du slipper å virke som en "selger". I stedet blir du en som tilbyr å hjelpe kunden med å nå sine mål. Og hvis kunden fortsatt skulle være i tvil er det jo bare å tilby dem en gratistime, og med det mener jeg å gi dem en skikkelig killer treningsøkt som de kjenner i kroppen i dagesvis etterpå! (ikke en typisk "instruksjonsøkt" som man ser veldig ofte rundt på ulike sentre) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...