Gå til innhold

Kosthold etter diett


Slankeren

Anbefalte innlegg

I morgen er jeg ferdig med en diett på tre uker, å trenger litt råd rundt hva et "normalt" kosthold innebærer for meg. Jeg er 19 år, snart 20 og forbrenner rundt 2000 kalorier på en dag.

Det jeg hovedsaklig lurer på er om det holder for en person å holde seg på minussiden med kalorier for å ikke gå opp i vekt, eller om man bør ha et tall å holde seg under med fett og karbohydrater også? Proteiner er det greit med, holde seg på ca. 2g pr kg kroppsvekt, men det er resten jeg lurer litt på.

Jeg føler jeg kommer til å bli gal om jeg skal regne ut hvor mye fett og karbo jeg har i meg hver eneste dag når jeg skal passe kaloriene i tillegg.

Jeg har nådd målet jeg hadde for dietten, men jeg har fortsatt noen kilo å gå på. Disse tenkte jeg å ta av sakte frem mot sommeren, å ikke storme av meg på en diett. Rett og slett bare leve sunt.

De fleste produkter med mye fett eller karbo har vel også mange kalorier, eller?

Takk på forhånd (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...