Gå til innhold

NM i benkpress, Alta 23. og 24. mars


Gundersen™

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endelig! Denne tråden skal jeg følge, for jeg bor i byen. :D

Her er oversikt over påmeldte:

Deltager

Må innrømme at jeg er meget spent på hvordan Alta er - har noen forestillinger, men regner med at en eller flere av disse ryker. Forresten; er det noen bra spisesteder du kan anbefale? Vi er fem stykker som drar oppover, men vi skal ikke på buffeen etter konkurransen da vi ønsker å se oss litt rundt. Må imidlertid spise, og da helst mye. Hvor får man rause porsjoner og god mat? Pris er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe, er det noe vi sliter med, så er det faktisk resturanter.

alfaomega as har veldig god mat, og god atmosfære, litt bråkete fordi det er et åpent lokale med mye folk. Ligger bare et steinkast unna hotellet. Må nok bestille bord. Der ville jeg kanskje ha betalt litt ekstra for mer kjøtt - hadde en kollega som alltid bestilte en biff ekstra fordi han åt som en hest.

Vil man ha det roligere, så er

Hotell Bossekop Alta - Thon Hotel Vica, sentralt, city - Thon Hotels

et godt spisested. Ligger et par kilometer unna sentrum. Maten på Best Western Nordlys Hotell hører jeg mye skryt av, men der har jeg bare spist lunsj selv - ligger også i samme område som Vica.

Ellers kan Sentrumsgrillen - Forsiden glimte til med god husmannskost innimellom burgerne og påmmfrien. Men, det er et standard gatekjøkken med respatexbord. Og stenger vel klokka 18.00 på lørdager, så den er kansje utelukket uansett.

Skal man virkelig slå på stortromma, så er det Sorrisniva som har den aller beste maten, men det er langt unna, så man trenger transport. Der er ishotellet og fantastisk mat.

Ellers må du bare fyre løs med fordommene dine, vi skal nok klare å imøtekomme de fleste! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må du bare fyre løs med fordommene dine, vi skal nok klare å imøtekomme de fleste! :p

La meg først og fremst takke for et utfyllende og godt svar! Videre må jeg påpeke at jeg skrev forestillinger, ikke fordommer. Fordommer har jeg lite av, men jeg har forestilt meg hvordan Alta er. Har sett for meg et lite, kaldt sted, men med trivelige og imøtekommende mennesker. Har igrunn sett for meg noe ala de stedene man kan se på Discovery-programmet Ice Road Truckers. Ja, og at det selges samekniver på hvert et hushjørne! (Og ja, for de som måtte lure - dette er satt litt på (samekniv)spissen!)

6_302_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal løfte hvis jeg klare å holde meg skadefri frem til da :)

Hvilken vekt- og aldersklasse? Personlig rekord per dags dato? :)

For meg ble dette for dyrt i år, men jeg ønsker likevel å følge med på tråden ;)

Ja, det er et stykke å reise og kostnadene blir deretter. Er jo vesentlig enklere for deg neste år, i og med at NM i benk da vil avholdes i Sande, Vestfold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først og fremst takke for et utfyllende og godt svar! Videre må jeg påpeke at jeg skrev forestillinger, ikke fordommer. Fordommer har jeg lite av, men jeg har forestilt meg hvordan Alta er. Har sett for meg et lite, kaldt sted, men med trivelige og imøtekommende mennesker. Har igrunn sett for meg noe ala de stedene man kan se på Discovery-programmet Ice Road Truckers. Ja, og at det selges samekniver på hvert et hushjørne! (Og ja, for de som måtte lure - dette er satt litt på (samekniv)spissen!)

Fail en og fail to. Her er det langstrakt og overlegne folk. Nemmelig! Ja, bortsett fra meg, jeg er jo vennligheten selv. Høhø.

Neida, det skal bli gøy å høre hva dere synes, Alta er nok akkurat likt som ethvert mellomlite norsk sted, er jeg redd. Vi har fått ei fin kirke, da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fail en og fail to. Her er det langstrakt og overlegne folk. Nemmelig! Ja, bortsett fra meg, jeg er jo vennligheten selv. Høhø.

Neida, det skal bli gøy å høre hva dere synes, Alta er nok akkurat likt som ethvert mellomlite norsk sted, er jeg redd. Vi har fått ei fin kirke, da. :lol:

Bra for dere, men med all respekt å melde - kirker bryr jeg meg lite om. Jeg forstår at de kan ha en kulturell verdi, og for noen religiøs betydning, men jeg bryr meg altså lite om slikt. Ellers er jeg spent på hvordan stedet ser ut, og hva man kan gjøre der på kveldstid. Jeg drikker ikke, men setter likevel pris på god stemning og ålreit selskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fail en og fail to. Her er det langstrakt og overlegne folk. Nemmelig! Ja, bortsett fra meg, jeg er jo vennligheten selv. Høhø.

Neida, det skal bli gøy å høre hva dere synes, Alta er nok akkurat likt som ethvert mellomlite norsk sted, er jeg redd. Vi har fått ei fin kirke, da. :lol:

Nåja, Kame, jeg må nesten spørre om hvor ellers du har vært i nord? For jeg var på besøk i Alta i høst og jeg likte det! Rå natur og geniale folk! Lenge siden jeg har hatt det så artig :D Kjente kun en person delvis, men ble tatt i mot med åpne armer av hele vennegjengen.

Ble veldig positivt overrasket av Alta og folket :) Kjøreturen til og fra var vel det verste med hele turen :p

Edit: nesten så det frister å ta turen oppover igjen for å se masse sterke folk konkurrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg setter alt på spissen, og bekrefter gamle fordommer (og til en viss grad, sannheter). Vi har reinsdyr og snøscootera i gata, å banke alle "søringa" som trur dæm e nåkka! ;)

Alta er et vekstsenter i nord, og kan tilby mye, vi har jo 3 (4, spenst har to avdelinger) treningssentere og egen atletklubb! Alpintbakke, badeland, friluft i søkk og kav, utallige ski- og snøscooterløyper.

Velkommen, velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kort oppsummering NM benkpress i regi av Alta Atletklubb

Dette blir naturligvis min subjektive oppfatning, men jeg velger å dele den likevel. Jeg syns at NM i benkpress 2013 avholdt i Alta var en særdeles positiv opplevelse! Et meget godt gjennomført arrangement med mange hyggelige mennesker, og veldig mye bra løfting! Selv om det ble mye reising og at jeg selv underpresterte ganske kraftig, syns jeg det var veldig artig å besøke en by jeg ellers ikke ville tatt turen til. En flott helg, rett og slett!

62086GEZJLJQE.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummering NM benkpress i regi av Alta Atletklubb

Dette blir naturligvis min subjektive oppfatning, men jeg velger å dele den likevel. Jeg syns at NM i benkpress 2013 avholdt i Alta var en særdeles positiv opplevelse! Et meget godt gjennomført arrangement med mange hyggelige mennesker, og veldig mye bra løfting! Selv om det ble mye reising og at jeg selv underpresterte ganske kraftig, syns jeg det var veldig artig å besøke en by jeg ellers ikke ville tatt turen til. En flott helg, rett og slett!

62086GEZJLJQE.bmp

Veldig enig med deg Gundersen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...