Gå til innhold

Body Combat instruktør


dropsboks

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært på kurs for å bli Body Combat instrukør (les mills) ? :)

Erfaringer?

Jeg vurderer nemlig å melde meg opp på et kurs, da det var den saltimen jeg likte aller best, da jeg bodde i Bodø. :) Nå bor jeg i Oslo, og har bare googlet meg fram til at det kun er 2 treningssentre som tilbyr disse timene, men de ligger for langt unna fra der jeg bor.

Så da tenkte jeg ---hvorfor ikke bli en instruktør selv!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tatt Body Combat, men har vært på BodyPump som også er Les mills. Synes det var bra kvalitet på kurset, men veldig mye fokus på teknikk. Og da tenker jeg ikke sånn type "ikke gjør sånn, det er skadelig", men mer "vi skal alle se helt like ut, selv om vi har ulike forutsetninger og fysikk". Veldig strengt på en måte. Men alt i alt var kurset lærerikt og interessant! De les mills kursene jeg har vært innom har et opplegg hvor man har framføring av en sang både lørdag og søndag, får en midlertidig lisens, og tre måneder på seg til å filme en hel klasse og sende inn for godkjenning. Man må også på samlinger minst to ganger i året tror jeg, så de satser en del på kvalitetssikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Ja, jeg har vært med på timer der nye instruktører har filmet timen sin, også har jeg vært med på en time der en fyr fra Les Mills kom og viste neste program for instruktørene -så jeg føler at jeg har litt peiling på hva det innebærer :)

Jeg synes jo videoene de har for body combat /body pump -alle de der les mills programmene ser så innmari tåpelige ut (fæle treningsklær, ser helt like ut....), men jeg liker timene for dèt, hehe.

Jeg synes kurset høres interessant ut, men er jo greit å høre hva slags erfaringer andre har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...