Gå til innhold

The extraordinary science of addictive junk food


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, leste denne i går jeg også (la den ut under tråden om britiske leger går inn for cola-skatt).

Det er jo faktisk ganske skremmende lesing.

Og jeg sybnes dette rokker veldig ved argumentet om at det til syvende og sist er vi som velger hva vi spiser og hvor mye vi spiser av det. Legg til massive reklamebudsjett og markedsføringsfremstøt av en annen verden.

Noe av det mest interessante synes jeg var det som kom frem tidlig i artikkelen, om at det er aktører i industrien som frykter at søppelmat og snop snart vil bli sett på samme måte som tobakksindustrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje en stor del av de valgene vi tar egentlig er sterkt påvirket av disse tingene?

Denne artikkelen har jo fokus på USA - og en ting er sikkert, de amerikanerne kan mat. Etter å ha bodd i USA i 4 år er det faktisk noe av det jeg savner mest - utvalget av restauranter med god og variert mat, utvalget på supermarkedene (Publix, Whole foods etc.), alt dette gir inntrykket av stor valgfrihet og i utgangspunktet skulle man ikke tro det skulle være nødvendig å spise så mye "junk food" når de har alt av sunn og god mat i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...