Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er litt ny med det å bygge muskler, så det hadde vært fint med litt hjelp fra dere her på forumet. :)

Jeg har altså gått rundt og trudd at jeg har spist så mye i det siste, men i dag bestemte jeg meg for å sjekke hvor mye jeg egentlig fikk i meg på diett.no og fant ut at det var alt for lite. Det føles ut som jeg spiser mye mer enn jeg egentlig gjør, så jeg tror jeg kanskje må bytte ut / endre på et par måltider. Jeg er ca 1000kcal fra der jeg ønsker å ligge. Er egentlig ikke så kjempe nøye med hvor mye kalorier jeg får i meg, bare det er nok.

Middag og lunsj er grei, trenger mest forslag på frokost og mellommåltider. Gjerne noe proteinrikt og sunt.

Akkurat nå spiser jeg 70g havregryn + melk til frokost. Mellommåltidene varierer, nøtter, frukt, yoghurt etc. Om kvelden spiser jeg to brødskiver med varierende pålegg. Forslag til hva jeg kan endre på? :)

Også et lite spørsmål til. Hva synes dere om denne fordelingen? Er det for mye karbohydrater og for lite proteiner om jeg ønsker å bygge muskler?

Karbohydrat 49%

Fett 28%

Protein 23%

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17670-trenger-1000kcal-forslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du i deg 2-2,5g protein per kg kroppsvekt og i alle fall 1g fett per kg kroppsvekt? Tenk gram, ikke prosent :)

Du må ganske enkelt øke mengdene og velge mer energirike matvarer. 70g havegryn til havregrøt er ganske lite. Fyll på med litt mer. Bruk helmelk. Bland inn proteinpulver. Ha cottage cheese + nøtter og kanskje en banan på toppen? Da har du med en gang enn langt mer protein- og kaloririk frokost. Ha et kokt egg eller to (eller tre) ved siden av med litt smør på toppen. Da har vi kanskje snart fordoblet kalorimengden :) Ellers er andre former for egg (omelett, eggerøre...), avocado og bacon, som eksempler, herlige frokoster.

Mellommåltidene du skriver opp der er gode de, men frukt og yoghurt er ikke så mye å skryte av om det er energi du mangler., Hva med en boks cottage cheese blandet med proteinpulver og noe nøtter? Mellommåltider trenger ikke å være bittesmå ;)

Takk for tipsene! Jeg greier ikke konsistensen av CC, så det må jeg nok droppe.

Da går det for litt mer av en annen proteinkilde i stedet, dette var bare eksempler :happy: Bare tenk energitett mat og proteinrik mat så kommer du nok opp dit du vil (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...