Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger hjelp fra dere der ute.

Jeg er en jente på 25år, 156 høy og 20+ kg for tung.

veier i dag ca 75 kg, kunne ha tenkt meg ned til begynnelsen av 50-tallet.

Så da er spørsmålet hva bør jeg trene? Er fult klar over at jeg må satse endel på styrke.. Men fins det et bra program som jeg kan følge?

Er det best med full eller splitt??

Hvor mye kondisjon i tillegg til styrke? Har sykt dårlig kondis!

Når det kommer til mat, så går jeg på et litt lavkarbo kosthold der jeg holder kaloriene lavt i tillegg. (ca 1000 om dagen)

kommer til å hive meg på psmf etter hvert som jeg har kommet i gang med å få rørt meg/ trene mer :)

så hadde dere funnet hva jeg bør trene så hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17595-hva-b%C3%B8r-jeg-trene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, frøken :)

1) Fullkropp. Les om et veldig godt program her: Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

2) Kondisjonstrening er ikke nødvendig om du ikke ønsker å trene det. Du kan eventuelt løpe noen kortintervaller 1-3 ganger i uken om du ønsker, men det er bedre at du bare holder deg i mye aktivitet i hverdagen ellers. Gå turer i skog og mark i stedet, gjerne med venner og familie. Gjør noe sosialt ut av det!

3) 1000kcal er alt for lavt. Det er under din BMR (hvileforbrenning, altså hva du forbrenner ved å ligge stille i senga de hele dagen). Jeg ber deg øke til et inntak på 1700kcal. Hold det inntaket i to uker, deretter kan du redusere med MAKS 100kcal i uka om du ikke ser noen fremgang i vektnedgangen. Men vent som sagt i to uker før du reduserer. La kroppen stabilisere seg på et høyere kaloriinntak først. Jeg vet det høres skummelt ut, men det vil være det absolutt beste for deg i lengden. Ikke start på PSMF. Vektnedgangen din skal være varig, da er den verdt noen ekstra uker med innsats. Det vil også gjøre resultatet langt bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...