Gå til innhold

vondt i hofteleddsbøyer


jorunnsen

Anbefalte innlegg

Jeg får veldig vondt i hofteleddsbøyeren etter all type beintrening. Det virker som det blir enda verre når jeg strekker den ut. Det er så vondt at jeg halter bortover hvis jeg har sittet stille litt. Er dette på grunn av at jeg er hypermobil og strekker muskelen for langt? Hva kan jeg i tilfelle gjøre for å gjøre dette bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer du denne tøyingen uten store problemer er du hvertfall ganske myk i hofteleddsbøyer

(sånn 2:20 ca)

Eller så er det ofte ett problem at man kan ha en inaktiv rumpe når hofteleddsbøyer gjør all jobben. Gjør masse aktiveringsøvelser for rumpe før treningen og gjennom dagen og alltid tenk på å stramme rumpe(også når du går).

Søk etter "glute activation" osv på f.eks youtube så får du opp masse øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for å si det sånn - den videoen er nada. Et av hovedproblemene mine er at jeg er så myk i leddene at det nesten ikke går an å tøye ut.

Jeg tror også at rumpemusklene er aktiverte, det føles i alle fall slik. Det er her det jobbes både i knebøy og andre øvelser. Men jeg skal prøve å kjøre noen aktiveringsøvelser FØR trening, det var et god tips. Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...