Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har holdt på med SL 5x5 en stund nå, og kunne tenke med å ta steget videre til et myorepsbasert treningsprogram. Har satt opp en 4-splitt, og tar gjerne imot tips og råd til forbedringer/forandringer :)

Dag 1 - Bein/nakke

Bein

Knebøy - 5x3

Beinspark - Myoreps

Lårcurl - Myoreps

Tåhev - Myoreps

Nakke

Shrugs

Dag 2 - Bryst/biceps

Bryst

Benkpress - Myoreps

Skråbenk - Myoreps

Biceps

Curl med ez-stang - Myoreps

Hammercurl - Myoreps

Dag 3 - Rygg/mage

Rygg

Markløft - 5x3

Nedtrekk - Myoreps

Sittende roing - Myoreps

Mage

Planken/crunches

Dag 4 - Skulder/triceps

Skuldre

Skulderpress med stang - Myoreps

Sidehev - Myoreps

Fremoverbøyd uthev - Myoreps

Triceps

Franskpress - Myoreps

Down push - Myoreps

Er opptatt av å ha et program der det ikke går med timesvis på gymen, og det er sikkert øvelser her som kan byttes ut med mer effektive øvelser. Men det er dermed ikke sagt at det ikke kan legges til øvelser hvis det vil være fordelaktig :)

På forhånd mange tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17204-evaluer-min-4-splitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Myoreps stiller såpass lite krav til restitusjon at det vil være temmelig ineffektivt å velge å kjøre en 4-splitt med så lite volum og kun myoreps. Ville heller kjørt en av splittene Børge Fagerli foreslår til myoreps i artikkelen hans.

Myo-Reps del 4 - Effektivt treningsprogram

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17204-evaluer-min-4-splitt/#findComment-656613
Del på andre sider

Hei!

Jeg har holdt på med SL 5x5 en stund nå, og kunne tenke med å ta steget videre til et myorepsbasert treningsprogram. Har satt opp en 4-splitt, og tar gjerne imot tips og råd til forbedringer/forandringer :)

Dag 1 - Bein/nakke

Bein

Knebøy - 5x3

Beinspark - Myoreps

Lårcurl - Myoreps

Tåhev - Myoreps

Nakke

Shrugs

Dag 2 - Bryst/biceps

Bryst

Benkpress - Myoreps

Skråbenk - Myoreps

Biceps

Curl med ez-stang - Myoreps

Hammercurl - Myoreps

Dag 3 - Rygg/mage

Rygg

Markløft - 5x3

Nedtrekk - Myoreps

Sittende roing - Myoreps

Mage

Planken/crunches

Dag 4 - Skulder/triceps

Skuldre

Skulderpress med stang - Myoreps

Sidehev - Myoreps

Fremoverbøyd uthev - Myoreps

Triceps

Franskpress - Myoreps

Down push - Myoreps

Er opptatt av å ha et program der det ikke går med timesvis på gymen, og det er sikkert øvelser her som kan byttes ut med mer effektive øvelser. Men det er dermed ikke sagt at det ikke kan legges til øvelser hvis det vil være fordelaktig :)

På forhånd mange tusen takk for svar :)

Hvor lenge har du trent SL5x5? Har du sluttet å ha progresjon, hvordan ligger du ann i baseløftene, og hvor lenge har du trent? Det blir ett veldig lavt volum på kroppen med en 4-splitt, med myorep. Myorep fungerer best i ett fullkroppsprogram, eller en 2-splitt. Gå for tipset til Oddis, eller legg inn mer volum.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17204-evaluer-min-4-splitt/#findComment-656641
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...