Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg begynte for noen måneder siden å trene og prøver nå å sette meg litt mer inn i trening og kosthold. Jeg ser mange har veldig sunne matvaner og kutter ned på brød, pasta, ris og poteter osv. Jeg klarer ikke se for meg at jeg skal kunne holde et kosthold uten disse tingene i lengden.

Har tre unger og det går mye i nettopp poteter, ris og pasta..

Blir det veldig feil å spise enkle porsjoner av dette, når jeg ønsker å bygge muskler? alt med måte.. eller?

Og hvordan er det med disse YT produktene? er det bra greier?

Er det noen som har gode tips, så kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17179-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

pasta,ris og poteter hindrer dge på ingen måte i å bygge muskler. mange unngår dette fordi de vil "deffe" - altså synliggjøre musklene ved å redusere fettmassen på kroppen. Da er det veldig vanlig å spise en økt andel protein, og færre karbohydrater ettersom det (kort sagt) er det best for å bevare muskelmassen og gjøre at vekttaper hovedsakelig er fettmasse.

Poteter metter jo igrunn ganske bra ifht kalorimengden - hvertfall mer enn pasta og ris (syntes jeg). En grei regel hvis du ønsker å passe vekten/se synlige muskler - er å spise mest mulig "ren" protein + sunne fettsyrer og noe mindre karbo (og helst grovt). Så f.eks bytte ut hvit spaggetti med fullkorn, hvit ris med sort ris, prøve andre ting som byggryn osv..og server med kyllingfillet/fisk/egg o.l ("rene" kilder - framform farseprodukt) + grønnsaker til. Da kan barna lett ta mer av pastaen - mens du f.eks tar litt merkjøtt, litt mindre pasta + ekstra grønt

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17179-kosthold/#findComment-655759
Del på andre sider

pasta,ris og poteter hindrer dge på ingen måte i å bygge muskler. mange unngår dette fordi de vil "deffe" - altså synliggjøre musklene ved å redusere fettmassen på kroppen. Da er det veldig vanlig å spise en økt andel protein, og færre karbohydrater ettersom det (kort sagt) er det best for å bevare muskelmassen og gjøre at vekttaper hovedsakelig er fettmasse.

Poteter metter jo igrunn ganske bra ifht kalorimengden - hvertfall mer enn pasta og ris (syntes jeg). En grei regel hvis du ønsker å passe vekten/se synlige muskler - er å spise mest mulig "ren" protein + sunne fettsyrer og noe mindre karbo (og helst grovt). Så f.eks bytte ut hvit spaggetti med fullkorn, hvit ris med sort ris, prøve andre ting som byggryn osv..og server med kyllingfillet/fisk/egg o.l ("rene" kilder - framform farseprodukt) + grønnsaker til. Da kan barna lett ta mer av pastaen - mens du f.eks tar litt merkjøtt, litt mindre pasta + ekstra grønt

Tusen takk for hjelpen :) Endelig noe jeg klarte å skjønne litt av! :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17179-kosthold/#findComment-655781
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...