Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjørt en blanding av fullkropp og 2 splitt fra oktober, og begynner vell allerede å bli ganske sterk i iallfall mark og benk. I alle fall til å ha trent over en så kort periode som det jeg jo faktisk har (y) Nå har jeg 50kg benk og 85kg mark. Knebøy har jeg ikke makset i enda, men bytter på å trene med 50 og 60 kilo.

Meeen så er det jo slik at jeg føler jeg har kjørt meg litt fast, og synes at dette begynner å bli kjedelig. Jeg har derfor bestemt meg for å bli flinkere til å sette meg ordentlige mål, og prøve å nå disse!

Før 1.Mars har jeg planer om 55kg i benk, og 92.5kg i mark.

Greia er nå at jeg gjerne vil begynne på en litt mer avansert splitt, som kanskje kan se slik ut?:

Mandag: Bryst, skuldre, triceps, cardio

Tirsdag: Hvile, cardio

Onsdag: Benk, bakside lår, legger, rumpe

Torsdag: Rygg, mage, biceps

Fredag: skuldre, triceps og ett eller annet lurt?

Lørdag: Hvile, cardio?

Søndag: framside lår, legger, rumpe

Så får jeg kanskje også slenge med litt bakgrunns info i tilfelle noen skulle trenge det :) 16 år gammel jente på 69kg og 175cm. Går idrettsfag så har gym hver dag med unntak av onsdager. Ellers så trener jeg på verdens kanskje minste gym, så er litt dårlig med utstyr. Mandag, onsdag og torsdag har jeg derimot mulighet til å trene på gymmet til skolen, og der er det greit med utstyr! Om det skulle være noe mer dere trenger å vite er det bare å rope ut! :D Noen som har noen tips?

Fortsetter under...

Forstår det slik at målet er å bli sterkere? spesielt i benk, bøy og mark? Hva med å følge et program som starting strength eller 5x5 en stund?

Eventuelt Fjeldmann sitt X-Strength ? Har ikke linken for hånden men kanskje han er en knupp og limer den inn når han ser dette? :)

Forstår det slik at målet er å bli sterkere? spesielt i benk, bøy og mark? Hva med å følge et program som starting strength eller 5x5 en stund?

Eventuelt Fjeldmann sitt X-Strength ? Har ikke linken for hånden men kanskje han er en knupp og limer den inn når han ser dette? :)

Føler kanskje ikke starting strength er helt programmet for meg.. Har liksom kommet så godt inn i rutinen med fem økter i uka, samt at jeg har bra teknikk i baseøvelsene (føler meg litt "douche" her nå, men har terpet MYE teknikk med gymlæreren min som er utdannet pt).

Men du har rett i at å bli sterk i bøy, mark og benk er hovedmålene akkurat nå! Samtidig skulle jeg gjerne fått bygget litt rygg og skuldre, så var liksom derfor jeg tenkte at en splitt tilnærmet den der kunne ha vært greit :) Har vel en liten drøm om å stille til bikini fitness en dag :rolleyes:

5x5 kan kanskje være litt mer aktuell!

Skal du bli sterk i baseløftene må du ihvertfall løfte dem mer enn en gang i uken. Hør på Eirik og prøv 5x5 eller det nye programmet til Tomas Fjeldberg om du vil ha litt mer hypertrofi i tillegg.

X-strength | Treningsfysiolog

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...