anders wikanes Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hey Jeg har et par spm som jeg lurte på om noen av dere her på fitnesbloggen kunne svare meg på Basic info: Jeg er 16 år..har startet med litt styrketrening ca 3-4 ganger i uka, har også gym 1 gang i uka. Jeg har en ganske stillesittende hverdag, med litt begevelse av og til ( går elektrolinja ) men når jeg er hjemme gjør jeg et par timers husarbeid hver dag ( 1-4 timer ) Jeg veier 66-68 Kg ( sånn ca trur jeg ) er 183-184 cm høy. Frokost: Omelett med ekstra eggehvite, med salat, tomat, og et glass skummet melk. En skål lavkalori Yoghurt og en neve bær (bringebær eller blåbær) Lunsj: Kyllingsalat ( 200-400g Kyllingfillet. 200g salat. tomat, og paprika som regel.) Middag: Torsk, Ørret, Scampi, Kyllingfillet, Biff, Karbonadedeig, med Grønnsaker. Mellommåltid: Yoghurt med bær. Snacks: litt sukkerfri sjokolade, nutrilett barer, nøtter, havregrøt med melk og prottispulver, frukt etc. Kveldsmat: Cottage Cheese med proteinpulver eller sukkerfritt syltetøy. Spiser også en del Nøtter gjennom dagen. Tilskudd: OMega 3, Kalsium,magnesium og D vitamin... samt av og til en C-vitamin brustablett fra sweden Spiser nesten aldri sukker. Ligger ca rundt 2300- 2600 Kcal om dagen. Spiser jeg for mye / lite feil / riktig. ?? Målet er å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse ( sakte men sikkert ) Har dere noen innvendinger mot dette kostholdet, eller er det nogenlunde OK ? Tar gjerne imot trenigstips/ øvelser eller andre tips folk kommer med Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
anders wikanes Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Hehe.. og jeg er Gutt btw for de som lurte Men det så dere sikkert på Navnet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hva slags treningsprogram er det du følger? Og hva slags belastning bruker du på de forskjellige øvelsene i det? Det første som slår meg med tanke på målsetningene dine; er kanskje at du spiser litt lite,og hvis du har et ønske om å gå opp i muskelmasse; så fokuserer du muligens litt mye på å spise magert og fettfattig. Skal du opp i muskelmasse er du avhengig av å gi kroppen din nok næring, og da funker det nok ikke optimalt med lavkaloriyoghurt ,skummetmelk og sukkerfritt syltetøy;) PS; Med en vekt på noenogseksti kilo på 183 kilo høres du rimelig tynnslig ut, så å gå ned i vekt med det første er noe jeg ikke ville anbefalt. Hvis du går særlig ned i fettprosent som du er nå, vil du antakeligvis ende opp ganske utmagret med ganske små mengder med muskler å vise frem under flesket,.... og er det no kult da? Oddis 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Dette ser ganske bra ut, men ser ut som du trygt kan øke karbohydratene og fett litt. Og aldri kast en eggeplomme Mengden må du bare tilpasse så du øker jevnt i muskelmasse. Det er umulig å si nøyaktig akkurat hvor mange kalorier du trenger. I forhold til din vekt/høyde er det nok økt muskelmasse du bør fokusere mest på, så bare tilpass matinntaket til at du legger på deg litt hver måned. Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anders wikanes Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg trener som regel 2-3 muskelgrupper hver gang jeg trener.. Bryst/ biceps: Benkpress med manualer 3*8 ( 1 min pause ) Flyes med manualer. 3*8 Biceps isolering. 3*10 Skrå benkpress med manualer. 3*8 Flyes i maskin 3*12 Vanlig benk 3*8. Rygg/nakke / triceps. Nedtrekk 3*10 Dips på benk 3*15 Korsrygg ( husker ikke hva det kalles ) 3*10 Nedtrekk 3*10 Roing med enhånds manual 3*8 Korsrygg 3*8 Bein/lår og rumpe. Varierer fra gang til gang.. men følger 3*8 / 3*10 prinsippet her også. Belastning: så tungt at jeg klarer å ta ca 8-15 repetisjoner hver gang... Kaster ikke eggeplommene... men tar bare litt ekstra eggehvite som jeg fant i sverige Spiser en del fet fisk som ørret.. og en god del nøtter ( sunt fett ) ellers magre proteinkilder ja. :/ Lavkalori syltetøy / Yoghurt = ikke tilsatt sukker Føler egentlig ikke at jeg trenger å putte i meg for mye sukker, men er det en spessiell grunn til at jeg bør spise mer av det ?? Nei, ekke så veldig kult å ikke ha noen muskler å vise fram men det er den lille ekstra bulen nederst på magen jeg vil ha bort.. men armer, bryst rygg, bein etc kunne godt ha vært litt større ja Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anders wikanes Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Dette ser ganske bra ut, men ser ut som du trygt kan øke karbohydratene og fett litt. Og aldri kast en eggeplomme Mengden må du bare tilpasse så du øker jevnt i muskelmasse. Det er umulig å si nøyaktig akkurat hvor mange kalorier du trenger. I forhold til din vekt/høyde er det nok økt muskelmasse du bør fokusere mest på, så bare tilpass matinntaket til at du legger på deg litt hver måned. Har lagt på med ca 2 kg siden september... sakte men sikkert... men føler lissom at det har stoppet opp nå den siste måneden :/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har lagt på med ca 2 kg siden september... sakte men sikkert... men føler lissom at det har stoppet opp nå den siste måneden :/ Da er det bare å spise mer. En hel måned uten vektoppgang er et veldig klart signal på at du bør øke matinntaket. Lavkalori syltetøy / Yoghurt = ikke tilsatt sukker Føler egentlig ikke at jeg trenger å putte i meg for mye sukker, men er det en spessiell grunn til at jeg bør spise mer av det ?? Sukker kan du gjerne begrense, men akkurat det lille som er i en yoghurt betyr ikke så mye da. Men velger alltid lett yoghurt selv også og får heller i meg melkefett fra andre kilder (helmelk, meierismør og ost) Jeg trener som regel 2-3 muskelgrupper hver gang jeg trener.. Du vil nok få bedre effekt av å trene hver muskelgruppe oftere. Et fullkroppsprogram 3 ganger i uken er ofte det som gir best resultat de første årene. Baseøvelsene bør du variere litt med å trene tungt ned i 3-6 reps også så du bygger opp grunnstyrken din. Nei, ekke så veldig kult å ikke ha noen muskler å vise fram men det er den lille ekstra bulen nederst på magen jeg vil ha bort.. men armer, bryst rygg, bein etc kunne godt ha vært litt større ja Får du opp muskelmassen litt først tar det to måneder på en fornuftig diett å få bort det lille fettet som eventuelt skjuler magemusklene. Men om man ikke har muskler under kan man slanke seg i evigheter uten at det blir noe framgang. Så her må man bare være tålmodig og gjøre ting i riktig rekkefølge. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anders wikanes Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Takker for svar(y) Kunne du tenke deg å mekke sammen et fulkroppsprogram til meg.. ?? er litt dårlig til sånne ting. Den treningsplanen jeg følger nå var det en på treningsenteret som introduserte meg for. Hmm.. kunne det vært noe å spise litt ekstra nøtter hver dag ?? eller bør jeg fokusere på andre typer mat for å bygge ?? Simpelthen ELSKER Nøtter og rosiner Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-648931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Takker for svar(y) Kunne du tenke deg å mekke sammen et fulkroppsprogram til meg.. ?? er litt dårlig til sånne ting. Den treningsplanen jeg følger nå var det en på treningsenteret som introduserte meg for. Hmm.. kunne det vært noe å spise litt ekstra nøtter hver dag ?? eller bør jeg fokusere på andre typer mat for å bygge ?? Simpelthen ELSKER Nøtter og rosiner Nøtter er bra det, men viktig å spise litt variert også 5x5 er et veldig godt program som jeg tror vil fungere bra for deg om du tar deg tid til å innlære riktig teknikk i baseløftene. 5x5 - For styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen Start endel under maksløftene dine på alle øvelsene så du kan fokusere på teknikk. Film og legg ut i teknikkforumet så får du litt tilbakemeldinger på utførelsen din. Er veldig viktig at teknikken er på plass først. Når teknikken begynner å sitte bra så kan du øke 2,5 kg for hver uke til du stopper opp. Innen da har du sannsynligvis både økt styrke og muskelmasse bra så lenge du har sørget for å spise nok til at vekten øker. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-649040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anders wikanes Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 takker for svar Har fått en del øvelser av en jeg på treningsenteret ( svær mann på godt over 100 kg pure muscle ) Teknikken har jeg i orden, og belastningen er Ok. Det han Ikke kunne svare meg på var sånn ca hvor mye jeg skulle ha i meg hver dag... Men sånn ca.. hvor mange kcal trur du jeg trenger hver dag hvis jeg har tenkt til å ligge i 2-300 Kcal overskudd ?? Går ca 30-60 min stort sett hver dag, i forbindelse med skole etc. styrketreningen varer fra 45- 60 minutter og er 3-4 ganger pr uke. Ligger nå på ca 2500 .. er dette for lite da eller ??. bare lurer.. skal sette opp et fast mat program i dag Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16979-spm-ang-kosthold/#findComment-659640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.