Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg googlet symptomene mine og skremt meg selv opp til å tro at jeg har nyresvikt eller elektrolytt-ubalanse i kroppen. Tenkte kanskje noen her kunne hjulpet meg med å finne en mer sannsynlig årsak?

Symptomer:

Svimmelhet når jeg reiser meg opp

Tørste/tørr munn

Tommel-leddene er hovne og "dunker" men det gjør ikke vondt

Muskelspasmer/"leamus" i lår og armer ca hvert 15. minutt

Jeg har drukket en normal mengde med væske - er rimelig sikker på at jeg hverken har fått i meg for mye eller for lite.

Svimmelhet har jeg mye av. De hovne leddene er vel det jeg reagerer mest på. Det er ubehagelig, og veldig rart synes jeg. Opplevde det samme, bare med langefingeren, for noen måneder siden.

Jeg har ikke noe optimalt kosthold (sliter med anoreksi, spiser for lite). Men i dag har jeg spist ganske variert; frukt, grønt, melkeprodukter, kjøtt, egg.

Det er altså ingenting som egentlig tilsier at jeg bør være dehydrert eller ha mineralmangel, eller hva? Hvor alvorlige er egentlig disse symptomene, og hva er den mest sannsynlige årsaken?

Fortsetter under...

At du har anoreksi tilsier jo i seg selv at du er veldig utsatt for mangel på både det ene og det andre. I tillegg til at kroppen din får for lite energi til å kunne fungere optimalt.

Det å stille diagnoser over nett har ingen ting for seg. Anbefaler deg å ta dette opp med lege/behandler neste gang du møter han/henne. Regner med at du har oppfølgning fra lege/psykolog?

At du har anoreksi tilsier jo i seg selv at du er veldig utsatt for mangel på både det ene og det andre. I tillegg til at kroppen din får for lite energi til å kunne fungere optimalt.

Det å stille diagnoser over nett har ingen ting for seg. Anbefaler deg å ta dette opp med lege/behandler neste gang du møter han/henne. Regner med at du har oppfølgning fra lege/psykolog?

Takk for svar! Ja jeg skjønner at det er dumt å stille diagnoser over nettet, men jeg tenkte bare noen hadde en bedre forklaring enn det jeg har klart å komme opp med. Jeg sjekket vitaminer før jul og alt var fint, og blodtrykket var fint. Men jeg tror ikke de sjekket mineraler/elektrolytter. Skal spørre legen om det også :)

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...