Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har veldig lyst til og prøve noen nye kosttilskudd, og trenger litt tips/erfaringer med produkter!

Per dags dato bruker jeg;

• Anabolic ZMA fra Star Nutrition
  • Whey-80 fra Star Nutrition
  • Creatine Monohydrate fra Reflex

Tidligere testet Ripped Hardcore, Craze og noen andre Omega-3 tilskudd som jeg ikke var fornøyd med.

Vurderer og kjøpe dissa;

post-8872-14440919419127_thumb.jpg

Pluss en annen variant ZMA:

[ATTACH]85704[/ATTACH]

Noen erfaringer/tips ved bruk av CLA og Selolje? God effekt, er du fornøyd, ville du heller gått for en annen variant, eller burde jeg rett og slett spare penga...?

Takker for alle svar :)

post-8872-14440919418281_thumb.png

post-8872-14440919419615_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16840-pr%C3%B8ve-nye-kosttilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cla, vil jeg si er bortkastet. Selolje, er en fin olje som gjør godt for kroppen innvendig. Zma, liker jeg. Sover bedre, mange sex-drømmer, og slipper muskelkramper.

Straight out! Haha. Ja, digger ZMA, så fortsetter med denna :) tenker å kjøpe en billigere variant bare. Vurderte også BCAA, men etter litt loking her på FB så virker det som om det er totalt bortkasta.

Straight out! Haha. Ja, digger ZMA, så fortsetter med denna :) tenker å kjøpe en billigere variant bare. Vurderte også BCAA, men etter litt loking her på FB så virker det som om det er totalt bortkasta.

Noen liker bcaa, andre ikke. Trener du fastende, så kan bcaa ha noe for seg. Ellers, så kan du bare ta en shake på 30-40g myse-protein, som gjør samme nytte.

Noen liker bcaa, andre ikke. Trener du fastende, så kan bcaa ha noe for seg. Ellers, så kan du bare ta en shake på 30-40g myse-protein, som gjør samme nytte.

Hva med oss som ikke tåler proteinpulver? Blir ikke BCAA en ok erstatning for det? Har lurt litt på dette en stund.

Annonse

Proteinpulver er en god erstatning for egg, kjøtt, o.l. så jeg ville heller vendt tilbake til det. Du skal vel opp i nogle høye doser for å få tilsvarende protein fra BCAA som fra proteinpulver. Lurer også på om proteinprofilen er litt mer ensidig.

Laktose, du ikke tåler? Med tanke på aminosyrer, jo, men alikevel nei. Hehe.

Det finnes 10 EAA's (essential amino acids).

BCAA tilskudd har vanligvis de tre branch chain aminosyrene isoleucine, leucine og valine.

Protein som whey eller kasein har alle branch chain aminosyrene og i tillegg de resterende 7 EAA's (essential amino acids).

Cla, vil jeg si er bortkastet. Selolje, er en fin olje som gjør godt for kroppen innvendig. Zma, liker jeg. Sover bedre, mange sex-drømmer, og slipper muskelkramper.

I går kveld tok jeg verken magnesium, sink eller B vitamin, noe jeg vanligvis gjør og i natt hadde jeg en helt utrolig sexdrøm, den første på lenge.

Hva skal jeg lese inn i dette?

Annonse

ikke helt sikker på om du er seriøs her, men om du absolutt må teste noe kan du teste beta alanin

Vet ikke om den var tenkt til meg, men jeg var seriøs angående sexdrømmen og de tilskuddene jeg ikke tok, setningen under var nok litt mer fjas :)

Beta alanin står nok allerede i skapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...