Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg følger psmf diette. Bruker eksempelet på siden om jente 70 kg. Jeg følger det eksempelet til pungt å prikke. Veier 76 kg, er 162cm og middels god form. Har nå holdt på i 4 dager. Sliter med hodepine og søvn. Dette frodi jeg er så sulten. Har heller ikke mye energi. Orker ikke å trene.

Spiser middag kl 17. Da har jeg brukt opp alle måltidene som står på det eksempelet. Det betyr at jeg tar en reefed hverdag.

Gjør jeg det riktig? Har gått ned 1,1 kg på 4 dager så jeg gjør jo noe riktig, men kan jeg legge til et måltid til eller noe??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16821-gj%C3%B8r-jeg-det-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke trent på disse 4 dagene. Har ikke hattoverskudd til det. Med reefed mener jeg at jeg ikke spiser fra kl 17:00 til kl 08:00 dagen etter. Er veldig sulten når jeg legger meg og har ingen energi når jeg våkner.

Vet ikke hvor stort underskudd jeg går i. Hva mener du med det?

reefed betyr som oftes at man øker inntaket av karbohydrater en dag. Spesielt på dietter hvor man har lite karbo. ofte 1 dag i uken.

Med underskudd mener jeg det totale underskuddet du går i på en dag; la oss si du bruker 2000 kcal pr. dag og du bare spiser 1000 kcal. Da er du 1000 kcal i minus. (underskudd)

Hvis underskuddet er veldig stort blir man ofte veldig sliten og det kan gå ut over musklene. Derfor lurer jeg på om du har kontroll på matinntak vs energiforbruk.

Altså hvis du ikke trener de øktene som er beskrevet bør du kutte ut PSMF da du vil miste muskelmasse.

Har du fått i deg 152 gram protein, dagens dose med fiskeolje og grønnsaker disse fire dagene?

Om du har vondt i hodet etter 4 dager kan det være at karb nivået er for høyt og at du enda ikke er havnet i ketose. Har du fulgt oppskriften til punkt å prikke er nok meste av vekttapet vann som vil komme tilbake når du spiser karbs igjen.

Refeed vil si å ha en oppkarbingsdag for å få opp leptinnivået, det å faste fra 17.00 til 08.00 dagen etter er ikke refeed.

Er en HEL tråd om dette hvor ALLE spørsmål er stilt, foreslår at du går gjennom opplegget en gang til, det er rimelig simpelt...

Min 2 gram protein pr kilo kroppsvekt

Max 20 gram fett (fra proteinkildene)

Max 20 gram karb (fra grønnsaker)

reefed betyr som oftes at man øker inntaket av karbohydrater en dag. Spesielt på dietter hvor man har lite karbo. ofte 1 dag i uken.

Med underskudd mener jeg det totale underskuddet du går i på en dag; la oss si du bruker 2000 kcal pr. dag og du bare spiser 1000 kcal. Da er du 1000 kcal i minus. (underskudd)

Hvis underskuddet er veldig stort blir man ofte veldig sliten og det kan gå ut over musklene. Derfor lurer jeg på om du har kontroll på matinntak vs energiforbruk.

Spiser jeg for lite da?

Annonse

Jeg er helt fersk på dette med måling og telling av kalorier. Kan ikke så mye om det. Men når du sier 152 grprotin, mener du i pulverform da?

Tusen takk for hjelpen

Hovedsakelig fra mat, det er en egen tråd for PSMF samt en artikkel, gå gjennom en gang til...... og enda en gang

Hovedsakelig fra mat, det er en egen tråd for PSMF samt en artikkel, gå gjennom en gang til...... og enda en gang

Jeg har gått igjennom den artikelen ganske mange ganger nå. Kanskje simpelt for deg, men jeg er helt ny i dette. Hvor finner jeg den tråden for PSMF?

hvordan er det vi skal rekne på psmf får å gå ned i vekt? er det min nåverde vekt gange 2-2,5? som 76*2,5= det daglige inntake av proteiner jeg skal ha på en dag? altså skal jeg rekne etter nåverende vekt *2-2,5 ellr ønskelig vekt gange 2-2,5?

Nåværende vekt.

Annonse

Når jeg regner ut hvor mye kalorier jeg trenger iløpet av dagen får jeg opp 2000. Når jeg setter opp matplanen mine kommer jeg bare til 748KCAL. Betyr det at jeg må2 dobble menyen min?

PSMF = Spise KUN 2,5g protein per kg kroppsvekt + omega-3 + maks 20g karbohydrater. NEI, du skal ikke dobble menyen din, du skal spise etter retningslinjene, og da kommer du ikke opp i 2000kcal. 2000kcal er vedlikeholdsnivå, der du VEDLIKEHOLDER vekten din. Du ønsker å gå ned i vekt, du ønsker å kjøre PSMF - da må du i UNDERSKUDD, og det får du ved å følge retningslinjene nevnt over.

Skjønner? :)

PSMF = Spise KUN 2,5g protein per kg kroppsvekt + omega-3 + maks 20g karbohydrater. NEI, du skal ikke dobble menyen din, du skal spise etter retningslinjene, og da kommer du ikke opp i 2000kcal. 2000kcal er vedlikeholdsnivå, der du VEDLIKEHOLDER vekten din. Du ønsker å gå ned i vekt, du ønsker å kjøre PSMF - da må du i UNDERSKUDD, og det får du ved å følge retningslinjene nevnt over.

Skjønner? :)

Jeg er ikke enig med deg. Greit at man skal ligge på underskudd, men ikke så mye med 1200 kcal i underskudd. Hun kan fint spist rundt 700 kcal til slik hun ligger i 500 kcal underskudd og IKKE 1200 som er ALT for mye.

Nåværende vekt.

OK!får jeg ser nemelig at mange skriver dette: 2-2,5g proteiner pr. kg i forhold til vektmålet ditt; altså, hvis målet er 60kg så skal du ha i deg 120-250g proteiner hver dag. Jeg blir litt frustrert når noen skriver ditt¨å noen skriver datt:P Er det noen som kan sende meg en link der det står spesifikt? jeg finner det ikke noen plass.

¨så ser jg dette: Mange følger denne oppskriften her(inkludert meg)

3x helkroppsstyrke trening i uken(fokus på baseøvelser=benkpress,markløft,knebøy,militæpress)

Per dag kosthold:

2,5g protein x med ønsket kroppsvekt

maks 20g karbs

maks 20fett(+ essensielle fettsyrer, 1-2ss tran f.eks)

¨så ser jg dette: Mange følger denne oppskriften her(inkludert meg)

3x helkroppsstyrke trening i uken(fokus på baseøvelser=benkpress,markløft,knebøy,militæpress)

Per dag kosthold:

2,5g protein x med ønsket kroppsvekt

maks 20g karbs

maks 20fett(+ essensielle fettsyrer, 1-2ss tran f.eks)

Dette er PSMF (rapid fat loss handbook), dette er jo en "crash diet" og ikke en livsstil.... om folk hadde lest boken så hadde de ikke bare skjønt konseptet, men mest sansynelig lært en hel del om kosthold

erdet på ei nettside eller er det ei bok jeg på kjøpe?

Google It For Me!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...