Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Generellt sett vil styrketrening med 1-5 repetisjoner ha hovedfokus på maksimal styrke, 8-12 mer mot hypertrofi(volum), og 15+ som utholdenhet.

Dette betyr selvfølgelig ikke at man ikke får mer volum av å trene maksstyrke,eller at man ikke blir sterkere av å trene med 8-12 reps,bare at dette isåfall tar lengre tid.

Hvilke mål har du/hvordan ser programmet ditt ut?

Selv er jeg av meningen at det beste er å ha en solid styrkebasis i bunn før du begynner å fylle på med mer volum.

Tror du det er mulig å bli skitsterk i en øvelse uten at det vil gi synlige resultater? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16800-hva-er-best/#findComment-642602
Del på andre sider

Ai, da lurer jeg på om jeg har gjort det litt mindre effektivt.

Har kjørt type 3x15xVekt på hammercurls. Gjør det samme på øvelsene der jeg løfter vekter med beina (husker ikke navnet på øvelsen). Har jo gått opp litt i styrke men vil jo så klart helst øke volum samtidlig. Føler at 1-5 reps ala stronglifts blir alt for lite trening for meg. Ivertfall nå når jeg er såppas nybegynner.

Målet er å bli større og sterkere. Jeg hadde en tråd her tidligere "om det var mulig å bli sterkere men samtidlig ligge litt i underskudd (slanking)". Fikk fra en svar at det var fullt mulig å bli sterkere men han var tvilsom på "økt muskulært tversnitt" som jeg tolket at man blir ikke større.

Her er posten hans

Uansett 8-12 reps er bedre enn 15 reps? Får endre litt på treningsprogrammet mitt :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16800-hva-er-best/#findComment-642610
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...