Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener 2 splitt hvor jeg trener 6-8 rep mandag og tirsdag og 10-12 rep torsdag og fredag. Kjører som regel intervall eller en gåtur på onsdagene og lørdag hvis jeg gidder og orker. Jeg er 174 og veier 65 kg

Det jeg lurer på er om jeg får i meg riktig mat. Har allerede fått gode resultater, men så var jeg veldig tynn tidligere men har endelig forstått viktigenheten av mat og styrketrening.

Kostholdet mitt sett som regel sånn ut:

Frokost: 50 gram havregryn, 30 gram proteinpulver og 20 gram peanøttsmør

Før trening: Shake med 30 gram protein

Etter trening: 10 gram protein og 2 riskaker

Lunsj: 120 g kylling, 50 gram ris og grønnsaker. (steker kyllingen i 20 gram olivenolje)

Middag: Samme som lunsj, men ofte annen type kjøtt som f.eks kjøttdeig, fisk, biff

Kveldsmat: 200 gram cottagechees, 50 gram kokkosmelk, 20 gram proteinpulver og bær.

Noen som har noen innspill? har ikke peiling på hvor mye jeg ligger på i kalorier, men har fått inn fett i kosten fordi jeg har forstått hvor viktig dette er.

Håper på svar:D

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3

Du ligger på rundt 1900-2000 kcal om dagen, 170 g protein, 135 g karb og 80 g fett. Hvis jeg var deg ville jeg spist litt mer, og det er heller strengt talt ikke nødvendig med så mye proteiner. Spis litt nøtter som mellommåltid eller liknende, ellers syns jeg kostholdet ditt ser bra ut! Ville prøvd å variere så mye som mulig, er lett å bli lei av å ha en fast plan. :)

Synes du ligger litt lavt på fett og karbohydrater. Raskt regnet får du i deg 130-140 gram karbs og 40 gram fett. Ville økt til ihvertfall 200 gram karbs og 70 gram fett og så justert derfra utifra framgang.

Edit. Jeg regnet litt feil på fettmengden da jeg glemte å ta med olivenolje i middagen og fett fra cottage cheese.

Okei, takk for tilbakemelding. Jeg har tatt utgangspunkte i health and fitness concept. Men har har lagt inn litt mer karbohydrater en hva den tilsier, men da kan jeg kanskje legge inn enda litt mer karbs og fett :) jeg har spist så utrolig lite at jeg blir helt FLAU. Etter jeg begynte å følge den planen den, går jeg rundt stappmet hele tiden. Så får ta det gradvis sånn at kroppen venner seg til mer mat :)

Okei, takk for tilbakemelding. Jeg har tatt utgangspunkte i health and fitness concept. Men har har lagt inn litt mer karbohydrater en hva den tilsier, men da kan jeg kanskje legge inn enda litt mer karbs og fett :) jeg har spist så utrolig lite at jeg blir helt FLAU. Etter jeg begynte å følge den planen den, går jeg rundt stappmet hele tiden. Så får ta det gradvis sånn at kroppen venner seg til mer mat :)

Ja, som du ser i bunn av artikkelen skal du tilpasse karbohydratinntaket etter aktivtetsmengde og fettprosent. Med den vekten du ligger på og i tillegg trener både styrketrening og intervalltrening så kan du øke karbohydratmengden ganske så mye og fremdeles være i tråd med Health & Fitness konseptet.

Mange som ikke får med seg denne i bunnen av artikkelen:

Hvis du allerede har lav fettprosent, driver langdistanse/utholdenhetsidrett, trener mye og ofte, eller for mer fokus på oppbygging: – øk karbohydratporsjonen per måltid, bruk mer flytende næring i form av juice, proteinshake med olje som måltider, og spis når du er på 5 på sultskalaen. Spis også mer stivelsesrike karbohydrater (ris, potet, havregryn, riskaker). Dette er også gunstig for jenter som har den såkalte Tante Rød på besøk med det tilhørende søtsug og humørsvingninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...