Gå til innhold

Utmattelse for muskelbygging


colargol

Anbefalte innlegg

Hei folks!

Jeg er nybegynner innen styrketrening, og mitt mål er i hovedsak å bygge muskelmasse.

I det siste har jeg fundert litt rundt om hvor vondt man skal ha det i øvelsene før man bygger muskler. Man bygger altså bare muskler ved å kjøre en øvelse til total failure. Og ved at man skal kjøre til blod og fornuft renner ut av øre, øyne og andre vitale kroppsåpninger?:) Hvor mange set kjører man evt til failure?

Ble litt overrasket da jeg så Dorian Yates som viser til kun 1-2 set med oppvarming og kun 1 "working set". Noen betraktninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du som nybegynner vil få styrke og muskeøkninger nesten uansett hva du gjør, fordi du gjør noe nytt som er anstrengende.

Du trenger ikke å trene til utmattelse for å få maksimal muskutvikling, det finnes mange forskjellige metoder (HIT, Myo reps, failure, nautilus metoden, 5x5, osv). Jeg har prøvd de fleste og erfart at ALT virker, bare du gjør det riktig, det er altså min erfaring da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som nybegynner vil få styrke og muskeøkninger nesten uansett hva du gjør, fordi du gjør noe nytt som er anstrengende.

Du trenger ikke å trene til utmattelse for å få maksimal muskutvikling, det finnes mange forskjellige metoder (HIT, Myo reps, failure, nautilus metoden, 5x5, osv). Jeg har prøvd de fleste og erfart at ALT virker, bare du gjør det riktig, det er altså min erfaring da

Åkei, takk for svar. (y) Hvor mange dager mener du man bør hvile mellom hver "byggeøkt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, takk for svar. (y) Hvor mange dager mener du man bør hvile mellom hver "byggeøkt"?

Finn deg et program som er utprøvd og laget av profesjonelle.. 5x5 eller 531. eller starting strength er en bra plass å begynne.. Byggetrening er for bolere som får resultater uansett hvordan de trener.. Finn deg et program og hold deg til det i 12 uker.. jeg garanterer deg at du blir fornøyd om du setter deg inn i hvordan programmet settes opp og ikke minst hvordan det er riktig å kjøre øvelsene, (teknikk!!!!!! Det er superviktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...