Gå til innhold

Styrketreningsprogram


kodegard

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er helt ny her inne, men jeg har lest en del i forumet og jeg har stor tro på at det er flere her inne som kan hjelpe meg med følgende utfordring;

I de siste to årene har jeg trent mye utholdenhet. Fra 1. juni 2010 til 31. august 2010 syklet jeg 200 mil, og når vinteren kom fortsette jeg med løping. Det siste året har jeg vel løpt 3-6 mil hver eneste uke, i tillegg til to styrkeøkter i uka. I hovedsak fullkroppsøkter med korte pauser for å få inn kondisjonstreningen der også. NÅ ønsker jeg derimot å fokusere på styrketreningen, uten at det går på bekostning av kondisjonen min. Jeg kommer ikke til å trene noe kondisjon for å forbedre den, men allikevel trenger jeg et par tre økter for å holde den vedlike.

Jeg tenker å ha fire styrkeøkter i uka, og planen er å legge det opp på følgende måte:

Mandag: Styrke underkropp + mage og rygg

Tirsdag: Styrke overkropp, mage og rygg + 4x4 intervaller enn annen kondisjonstrening

Onsdag: Som mandag

Torsdag: Som tirsdag

Fredag: Fri

Lørdag: Rolig langkjøring eller lang gåtur i litt høyere tempo

Søndag: Fri

Dette er tanken, men for dere som vet litt bedre enn meg; finnes det en bedre måte å disponere fire styrkeøkter i uka på? Ellers har jeg både hund og hest, så jeg rir en time-halvannen 5-6 dager i uken, i tillegg til 1-2 timers gåturer med hunden hver dag. Tidligere har jeg ikke trent styrke for å bygge, men heller for å styrke kroppen generelt. Nå derimot, er målet lavere fettprosent, mer markerte muskler og generelt mere styrke.

Tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...