Gå til innhold

Beinproblemer... hjelp?


wombat

Anbefalte innlegg

Ja, hypokonderen i meg begynner å få noia.

Har så jævlig vondt i beina, tror egentlig ikke det er beinhinnebetennelse, men vet ikke hva ellers det kan være. Løper på mølle 3-4 ganger i uken intervaller. Ca 40 min tilsammen. Ellers går jeg turer i terreng 3 x daglig.

Knærne mine er verst, men det gjør vondt nedover i leggene og oppover i lårene også når jeg løper på mølle. Når jeg går vanlig svikter knærne i oppoverbakke og låser seg for første gang på 2 år oppover fjell (det har alltid vært nedover som er mitt problem).

Det er konstant ømt/stivt i knærne og de føles slitne. Det går greit når jeg er varmet opp på mølle, da er det ikke noe problem. Verst dagen etter trening. Leggene føles også sånn "dovne" og ømme..

Vet jeg har væske i knærne, men er dette pga det? Eller?

Bør jeg bytte sko, slutte med mølle, hva?

(Har legetime snart, men tenkte å spørre om noen her har tips i mellomtiden siden jeg har røntget knærne før uten annet hell enn væske i knærne)

Begynner forresten også å kjenne de i alle beinøvelser, og det har ikke vært et problem før i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Rakkern, en ukes pause vil sikkert gjøre beina godt.

3-4 intervalløkter + mange gåturer blir mye trening for beina og det kan sikkert være smart å kutte litt ned. At bein og legger føles slitne og dovne dagen etter trening selv når du har trent en god stund er et godt tegn på at du ikke får nok restitusjon og treningsmengden kanskje er litt for høy.

Generelt er det bedre for både legger og knær å ha høy gradient på mølla og heller sette ned farten litt. Da blir det mindre slag og lettere å løpe på forfot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...