Gå til innhold

Vondt i kne etter å ha trent underkropp


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig veldig vondt i mitt høyre kne etter trening i dag, da det går i knebøy, bulgarske utfall, beinpress, leg extensions, strakmark. Kjente det på 2. øvelsen, men tenkte ikke noe videre over det, men etter strakmarken var det vondt. Nå er det også veldig vondt. Det er vondt å gå opp trapper, men verst ned. Klarer ikke å ned i bøy uten at det gjør veldig vondt. Gjør ikke vondt når jeg sitter i sofaen og strekker det ut, men var litt ubehagelig å kjøre bil i sta :p Jeg tipper jeg har gjort strakmarken feil, for jeg har aldri følt jeg har fått det helt til. Har sett uttallige videoer, prøvd å snappe opp do and dont's, men jeg vet ikke...

Hvis det ikke er strakmarken, da vet jeg ikke hva som kan ha forårsaket knevondten min. Det er vel den eneste øvelsen jeg har slitt med, men hva vet vel jeg. Noen som har noen tanker eller ideer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akutt vondt eller snikande ? Uten å ha sett på deg kan dette fort vere noko patellafemoralt, det er irritasjon av sensitive vevsstrukturar i artikulasjonen mellom kneskjell og lårbein. Kan gi lett hevelse når irritasjonen står på som verst.

Få god innsikt i teknikken din er første pri da dette ofte er forbigåande.

Om denne er på plass kan det vere lurt å oppsøke nokon som kan gjere ei vurdering av kvaliteten på kneet og lårmuskulaturen din, eventuelt behandle denne. Triggerpunkt på framside lår og sida av lår kan gi diffus smerteproblematikk mot kne.

Før dette; ei god runde med foamroll før neste økt kan gi god effekt, verdt å teste ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :) Det er på en måte PÅ kneet, så det kan jo være litt vanskelig å massere der? Har ikke noe hevelse der igrunn, men... Har prøvd å øve på teknikken, men jeg blir ikke klok på strakmark. Om noen vet 100 % hvordan denne øvelsen skal utføres hadde jeg blitt takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...