Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

spørsmål1 : ja.

spørsmål2 : På PSMF er den enkleste beregningen å ta utgangspunkt i målvekt, da forutsatt at målet ditt innebærer en nogen lunde normal fett%. Så tar du og ganger det med 2-2,5g/kg. Så hvis du antar at feks 80kg er en vekt du vil ende opp med grei fett% så skal du ha i deg 160-200g proteiner hver dag.

Hei!

kjapt spørsmål: Hvordan regner man ut hvor mye protein det er i maten? Hvis noe inneholder 10g protein per 100g. vil det da si at det er 20g proteiner i 200 gram av den maten?

Hvis 100g "matvare" gir 10g protein, hvor mange gram protein får du da av 200g "matvare" ?

... ser du hvor jeg vil ?

når du sier per noe, altså 10g per 100g.... så er det samme mengde per 100g.

SÅ, om du får 10g per 100g, så er per 100g hvor mange 100g du har. For hver gang du legger til 100g ekstra, får du 10g ekstra.

så om 100g gir 10g protein, så vil 200g (altså det dobbelte) gi 20g protein (også det dobbelte) da forholdet er konstant.

Så om dette hjelper deg i fremtiden:

Om 100g vare =10g protein så:

200g vare =20g protein

300g vare =30g protein

400g vare =40g protein

500g vare =50g protein

Om du ser nøye her så ser du et mønster hvor for hvergang du øker med 100g vare, så øker protein med 10g.

og hvis jeg veier 97 kg. hvor mange gram protein burde jeg da innta i løpet av en dag?

Disse blir svart på her:

spørsmål1 : ja.

spørsmål2 : På PSMF er den enkleste beregningen å ta utgangspunkt i målvekt, da forutsatt at målet ditt innebærer en nogen lunde normal fett%. Så tar du og ganger det med 2-2,5g/kg. Så hvis du antar at feks 80kg er en vekt du vil ende opp med grei fett% så skal du ha i deg 160-200g proteiner hver dag.

Takket være HeleneN

Men anbefaler deg at du leser om dette, dine spørsmål er grunnleggende forståelse av dietten du tenker på. Slikt MÅ du ta ansvar å lære deg for i det hele tatt å ha sjanse til å gjennomføre PSMF

ok et til hehe. 97kg, 192 høy trener 3 ganger i uken, hvor ofte burde jeg ha refeeds?

Aldri... did you read the thing? PSMF er noe du skal gjøre en kort tid for å nå et mål litt raskere, ikke noe du skal leve på over tid. Ergo refeeds ødelegger konseptet PSMF slik det er tenkt (7-14 dager)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...