youcandoit Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Nå er jeg helt råd vill, vet ikke hva jeg skal gjør. Kort fortalt har jeg tatt av 25 kg, med hjelp av sundt kosthold og trening. Men den siste tiden har jeg lagt på meg 5 kg igjen, og jeg fatter ikke hvorfor. Jeg spiser som jeg pleier, trener slik jeg har gjort, men likevel går jeg opp i vekt. Jeg kjenner panikken begynner og ta meg, livredd for å havne opp igjen til de forferdelige 92 kg jeg var. I dag veier jeg 74, var nede i 68, for bare noen uker siden. What is going on? En vanlig mat dag hos meg ser slik ut: 06.20 : frokost, havregryn, med blåbær 10.00 : En frukt, eple eller appelsin 12.00: Lunsj, salat bestående av masse grønt, kyllingpålegg, appelsin juice 14.00: 1 stk gulrot 17.00: Middag, bestående av enten kjøtt, fisk eller fugl. Masse grønnsaker eller salat. Lite ris og potet. 21.00: Kveldsmat: CC med bær og nøtter Ligger på mellom 1400 -1600 kcal i gjennomsnitt. Jeg trener etter Nia Shanks opplegg, Fatloss samt jeg trener cardio ca 3 ganger uka. I typisk treningsuke ser slik ut: Mandag: Styrke trening etter jobb, cardio på kvelden Tirsdag: Styrke trening Onsdag: Cardio Torsdag: Cardio Fredag: FRI Lørdag/ søndag: Styrketrening. Håper virkelig noen har noen gode råd å komme med, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg ut av den vonde steamen jeg er inne i nå. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16440-trenger-virkelig-hjelp-av-noen-som-kan-dette-med-kosthold-og-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvor høy er du? Spiser du noe anderledes i helgene enn du du skriver over her? Hvordan synes du treningen er? Har du masse energi på treningen og god motivasjon? Hvordan er energinivået ellers? Husk at variasjoner i vekt også bare kan skyldes væskenivåer. Har du f.eks vært litt mer stresset enn vanlig så kan dette gjøre at kroppen binder mer vann. Uten å ha regnet nøyaktig på hvor mye proteiner du får i dag, så ser det kanskje ut som du spiser litt lite proteiner. Du kan gjerne ha litt mer proteiner i frokost og lunsjen din. Totalt bør du ligge på ca 2 gram proteiner pr kg kroppsvekt. Dvs rundt 140 gram. Forøvrig gratulerer med veldig bra nedgang så langt. Bra jobbet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16440-trenger-virkelig-hjelp-av-noen-som-kan-dette-med-kosthold-og-trening/#findComment-629899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcandoit Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg er 169 høy, nope spiser ikke anderledes fordi om det er helg. Dette er en livsstilsendring for meg, så jeg styrer unna gotterier og usunn mat. Kan hende jeg har ett glass rødvin eller to, men det skulle ikke ha så mye å bety. Elsker treningene, får masse ennergi og sprudler over etter hver eneste økt (hvis ikke gangsperren tar knekken på meg da Energi nivået ellers er mye bedre nå enn for en krot stund siden, men jeg har fått hjelp av B12 sprøyter, så det har gjort at energien og nattesøvnen er tilbake der den skal være. Prøver å få i med ca 2,5 gr min egen kroppsvekt, men det blir til tider litt vanskelig. Skal prøve å få i meg mer. Tuen takk for at du tok deg tid til å svare. Setter pris på det;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16440-trenger-virkelig-hjelp-av-noen-som-kan-dette-med-kosthold-og-trening/#findComment-629919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ligger du på 1400-1600 kalorier hver dag i snitt i uken så trenger du ihvertfall ikke være redd for at vektøkningen er fett. Sannsynligvis ville du kunne hatt godt av å øke kaloriene en periode og heller fokusert på å bygget litt mer muskelmasse. Du har jo kommet ned på en normalvekt i forhold til høyde, men med en lengre periode med kaloriunderskudd så vil også kroppen kunne kjempe litt imot videre vektnedgang. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16440-trenger-virkelig-hjelp-av-noen-som-kan-dette-med-kosthold-og-trening/#findComment-630502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mian Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 For lite proteiner og sundt fett om du spør meg. Protein til hvert måltid vil gjøre at du ikke mister muskler og vil forhindre at forbrenningen går ned. Mister du muskler går forbrenningen ned fordi det er i muskulaturen mesteparten av maten vi spiser blir forbrent. Mens med sundt fett, omega 3-6-9 etc.. ikke bare hjelper det på søtsuget men holder testosteron produksjonen oppe synker den går forbrenningen ned og man kan miste muskler på diett. Ville holdt meg på rundt 1600 kcal ut ifra det du veier nå, ville ikke gått noe lavere en det. Kan vise deg dietten jeg selv har brukt de sisste årene, selv var jeg 68kg i 2011 nå er jeg 90kg Måltid 1: 60g havregryn/grøt 2 scoop Whey protein evt 8 egghviter for variasjon. Tilskudd: 2 tabletter Daily complete formula fra ultimate nutrition 1000mg vitamin C 3 kapsler rapid burn fra proteinfabrikken 3 kapsler CLA Måltid 2: 125g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/ kyllingkjøttdeig/karbonadedeig 30g ris(ikke hurtig ris)eller 100g søt potet 100g grønne grønsaker/salat (f.eks: brokkoli, aparages, salatblader) 1 ts udo choice Måltid 3: 125g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/ kyllingkjøttdeig/karbonadedeig 30g ris(ikke hurtig ris) eller 100g søtpotet 1 ss udo Choice 3 kapsler rapid burn fra proteinfabrikken Ca 30 min før trening 1 servering (5g) pf's kre-alkalyn 2 scoop (5g) L-Glutamine og 1 servering (20ml)Amino Liquid Xtreem Måltid 4: Direkte etter trening: 2 scoop Whey Protein 1 servering (5g) pf's kre-alkalyn 40g pf's carbo fuel Måltid 5: 125g kyllingbryst/ mager biff/ hvit fisk/ kyllingkjøttdeig/karbonadedeig 100g grønne grønsaker/ salat 1 ts Udo Choice Måltid 6: 2 Scoope Pure Casine 1 ss udo choice Tilskudd: 2-3 kapsler ZMA 1000mg vitamin C 1 ss udo choice 3 kapsler CLA Totalt kalorier: ca 1650 Protein: ca 195 Karb: ca 135g Fett: 37g Drikk vann eller grønn te og unn deg 1 spise dag i uken hvor du spiser, burger, pizza, softis eller lignende Så du fyller glykogenlagrene (kroppens energi lager) og er klar til ei ny uke Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16440-trenger-virkelig-hjelp-av-noen-som-kan-dette-med-kosthold-og-trening/#findComment-630631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Er du jente? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16440-trenger-virkelig-hjelp-av-noen-som-kan-dette-med-kosthold-og-trening/#findComment-631682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.