Gå til innhold

Når kan en kalle seg for atlet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvt å finne den riktige definisjonen av ordet atlet, men det finnes utrolig mange foskjellige meninger om det. Så jeg lurer på hva dere definerer som atlet? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Denne satte meg litt ut!

For meg er atleter personer innen idrett som har sin egen trening og kropp som jobb. Samme om du er i bodybuilding eller hekkeløper. Mulig jeg kan gå så langt å si at atleter er de som perfeksjonerer og jakter på de store rekordene.

Min tanke.

Skrevet
  "Tor skrev:
Denne satte meg litt ut!

For meg er atleter personer innen idrett som har sin egen trening og kropp som jobb. Samme om du er i bodybuilding eller hekkeløper. Mulig jeg kan gå så langt å si at atleter er de som perfeksjonerer og jakter på de store rekordene.

Min tanke.

Vil det si at du mener alle profesjonelle idrettsutøvere er atleter?

Skrevet
  "Leonora skrev:
Vil det si at du mener alle profesjonelle idrettsutøvere er atleter?

Profesjonell idretsutøver er jo et værre definisjons spørsmål enn atlet syns da jeg. Men svart - hvitt. Ja :)

Skrevet
  "Tor skrev:
Profesjonell idretsutøver er jo et værre definisjons spørsmål enn atlet syns da jeg. Men svart - hvitt. Ja :)

Huff - kjedelig for meg som faktisk håper å kunne kalle meg en atlet om noen år. Får bytte idrett :huh:

Annonse

Skrevet
  "Tor skrev:
Du er ikke tilfeldigvis fotballspiller? :p

Jo. Får flytte hjem til mor og far, så jeg kan leve på kjørepenger som inntekt. Da blir jeg atlet ;)

Skrevet

Fra "the free dictionary":

A person possessing the natural or acquired traits, such as strength, agility, and endurance, that are necessary for physical exercise or sports, especially those performed in competitive contexts.

Dictionary.com:

a person trained or gifted in exercises or contests involving physical agility, stamina, or strength; a participant in a sport, exercise, or game requiring physical skill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...