Metal_Barbie Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Har fått tips om å heller trene cardio på den måten at jeg heller kjører lette vekter og med lite pause imellom settene for å få opp pulsen:D Miss hates the cardio her,som så mange andre;) Men da er tanken,mulig overanalysering men,hva er for lett og hva er for tungt? Hvis jeg for eksempel curler 15 kg og tar 90 i mark,og da skal gjøre dette til lett,hvordan går jeg frem for å finne den beste vekta da? Må jeg bare ta det på feelingen eller er det faktisk en måte å gjøre dette på? Jeg er ingen matematiker så å regne meg frem til best belastning vil være litt komplisert for meg:P Ta reps for eksempel...15 reps eller mer når cardio er målet her ,for eksempel da:D? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16363-spm-ang-lette-vekter-for-cardio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Kjører du 3 sett på en øvelse med korte pauser (20-60 sekund) så kan du bruke kanskje 10% lavere enn det du ville gjort med lengre pauser. Dette er fremdeles styrketrening, men trener også arbeidskapasitet og endel av de samme som korte intervaller vil gjøre. Kjører du flere øvelser i en sirkel som kardiotrening ville jeg gått mye mer ned på vekten. Bruk også øvelser som ikke er så teknisk krevende, men likevel bruker hele kroppen. Enkelt forslag: Goblet squat 10 reps Spensthopp 5 reps Foroverbøyd manualroing 10 reps Pushups 10 reps Planke 20-30 sek Kjør alle disse uten pause imellom og ta så 1-2 minutt pause før neste runde. Du kan øke antall reps og vekter etterhvert for å ha en progresjon. Ved å ha kortere pause mellom hver runde vil det også bli tyngre. Burpees, stepups, hopp til kasse, utfall og chins er andre forslag til øvelser du kan ha i sirkelen. Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16363-spm-ang-lette-vekter-for-cardio/#findComment-627198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Kjører du 3 sett på en øvelse med korte pauser (20-60 sekund) så kan du bruke kanskje 10% lavere enn det du ville gjort med lengre pauser. Dette er fremdeles styrketrening, men trener også arbeidskapasitet og endel av de samme som korte intervaller vil gjøre. Kjører du flere øvelser i en sirkel som kardiotrening ville jeg gått mye mer ned på vekten. Bruk også øvelser som ikke er så teknisk krevende, men likevel bruker hele kroppen. Enkelt forslag: Goblet squat 10 reps Spensthopp 5 reps Foroverbøyd manualroing 10 reps Pushups 10 reps Planke 20-30 sek Kjør alle disse uten pause imellom og ta så 1-2 minutt pause før neste runde. Du kan øke antall reps og vekter etterhvert for å ha en progresjon. Ved å ha kortere pause mellom hver runde vil det også bli tyngre. Burpees, stepups, hopp til kasse, utfall og chins er andre forslag til øvelser du kan ha i sirkelen.Tusen takk:D! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16363-spm-ang-lette-vekter-for-cardio/#findComment-627202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.