Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Er ei jente på 24 år som har sliti med vekta hele mitt liv, var veldig aktiv før da gikk det i fotball og kickboxing, pluss at jeg var med i KRIK (kristelig idrettskontakt) i flere år. Men har hele tiden måtte passe på hva jeg spiste uansett hvor mye jeg trente. Livet på skolen ble preget av mobbing det gikk særlig ut på mitt utseende og kropp. Fast food og godteri ble brukt som trøst og kniven ble desverre min bestevenn. Jeg har etter dette fått et veldig negativt bilde på meg. Før så fokuserte jeg på å bli TYNN, noe jeg nå har finni ut at det er heelt feil vei å gå. Nå vil jeg endre livsstil både for bedre helse og rett og slett få livet mitt tilbake. Har vært syk de 3 siste årene, fikk konstantert kreft i livmoren mars 2011, kombinere en sunnere livstid med cellegift og operasjoner er utrolig vanskelig, så der mistet jeg motivasjonen, jeg startet bra med å trene og spise sunt, men så ble formen værre. Dette skjedde flere ganger. Nå skal jeg starte pån igjen, men sliter med å finne motivasjonen. Den ligger dypt dypt inni meg. Men for min helse så MÅ jeg ned i vekt og få en sunnere livsstil. JEG TRENGER HJELP. Jeg sliter med å lage meg en kostplan å få den til å funke. Er det noen her ute som kan gi meg en hjelpende hånd og et spark i ræva, så hadde jeg vært ubeskrivelig takknemelig. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16193-motivasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, tenk hva du gjør for kroppen din :) Tenk så sterk du blir, så utrolig stolt du blir av deg selv når du har fullført noe. Jeg var akkurat sånn før, klarte ikke fullføre noe, og alle de tankene der var der. Jeg har også vært igjennom en hel del, så vet hvordan det kan være å ikke skulle ha motivasjon.. NÅ har jeg ikke vært gjennom det samme som deg, men u get it ;) Det er vaskelig å skulle motivere seg etter noe sånt, men man må huske å leve i nåtiden. Ikke se tilbake, det gjør det ikke noe godt for deg. Lev i nuet. Se fremover. Hva vil jeg? Hvor vil jeg? Hva må jeg gjøre for å komme dit? Er det verdt det? Er JEG verdt det? JA, DU er verdt det, selvfølgelig er du det :D Hvorfor skulle du ikke vært det? Mobbing har satt spor i meg også, men den dag i dag tenker jeg at jeg vet hvorfor de mobbet meg. Jeg vet at de som mobber tråkker på andre for å få det bedre med seg selv, så i realiteten er det DE som er taperne, ikke du. Du var bare en som tilfeldigvis så ut til å ha det bedre enn de, men det kunne ikke du se, så de brukte alt de kunne finne mot deg for å opphøye seg selv. Så i dag er det jeg som syns synd på mobberne. Synd for de.

Du er nok ei oppegående jente som var hva kroppen trenger. Du vet hva som får deg til å føle deg dårlig og hva som gjør at du har overskudd. Her er det vel ingen hemmelighet at styrketrening kan gjøre underverker. Det har i hvertfall gjort det for mange andre før deg, for meg og forhåpentligvis for deg. Tenk deg å kunne spise masse mat og trene tungt og se flott ut :D Hvem vil ikke det, liksom? ;)

Tenk at; jeg vil gjøre noe for meg selv, det er mitt liv, jeg velger hvordan jeg vil leve livet mitt, det er jeg og ingen andre enn meg som skal bestemme over meg. Gjør det som gjør deg glad :) For det har du fortjent. For du er unik :)

Bare noen tanker fra meg. God klem til deg :love:

Som jeg forresten ser bor i Skien, er ikke så langt unna deg i Bamble ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16193-motivasjon/#findComment-621661
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...