TEW Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hei, første innlegg på forumet. Har «lurket» og lest på forumet i et halvtårstid, og er blitt kjempe fan både av forumet og medlemmene! Jeg trenger litt hjelp og innspill på hvordan jeg best skal legge opp en plan frem mot våren for å ta «kål» på de siste +/- 10 kiloene fett som skal vekk. Kort fortalt har jeg i løpet av de siste 18 månedene tatt av 55 kilo ved hjelp av et ketogent kosthold, styrketrening, gåing og løping. Hovedmålet mitt med treningen og vektnedgangen er å få tilbake en sprek, frisk og funksjonell kropp etter mer en ti år med sykdom. For å få noe konkret å jobbe imot, satte jeg meg et mål om å komme ned til 76 kg da jeg da per definisjon med min høyde på 175 cm, i følge BMI regnestykket ikke lenger er overvektig. Planen var så å trene meg derifra og oppover imot en vekt på rundt 80 kg og en lav fettprosent, en vekt jeg hadde og trivdes med før jeg ble syk. Pr. I dag så veier jeg da 84 kilo, har regne meg frem til en fettprosent på ca. 21 % med «US navy bodyfat calculator», jeg har også en sånn billig «Bioelectrical» vekt som også kommer opp med samme resultat, og ved eget øyesyn så tror jeg det stemmer ganske greit. Jeg har lyst til å komme ned i en lav fettprosent, kanskje 9 %, og aller helst øke i muskelmasse. Jeg vet at det blir litt sånn Ole Brum «Ja takk begge deler» . Med utgangspunkt i 21 % fett, så tilsvarer det 17.64 Kg. Det vil si at for å komme ned i for eksempel 9 %, så må vekta reduseres med 10 kg fett pr. i dag. Min opprinnelige plan var å fortsette som nå, og jevnt og trutt ta av +/- 0,5 Kg i uka frem til målet var nådd. Men finnes det en bedre/smartere måte å gjøre det på? Vil jeg kunne bygge, og beholde mere muskelmasse ved å redusere kaloriunderskuddet i en periode, slik at jeg for eksempel går ned 0,25 kg i uken, frem til at det for eksempel står igjen 5 kg, også smelle til med for eksempel en uke eller to på PSMF? Uff, ble langt dette Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16103-planlegging-vektnedgang-og-fettprosent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TEW Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Hei og takk for svar. Jeg kjører på med proteintilskudd og omega3. Greia er at jeg er vegetarianer, spiser egg og melkeprodukter, men det begrenser utvalget litt. Kuttet ut kjøtt og fisk når jeg var 3år gammel, nektet plent å spise det da jeg ble dårlig av det. Prøver nå å forsøke å spise litt for å se om det går bra, men er ikke helt lovende. Har bestemt meg for å fortsette å trene muskelvekst i 12 uker, også blir det nok maksfettforbrenning og PSMF. melis1988 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16103-planlegging-vektnedgang-og-fettprosent/#findComment-624187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.