Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har drevet med styrketrening i noen måneder nå. Jeg kjører fullkroppsprogram, egentlig 3 ganger i uka, men har slitt med tidmangel (har veldig mye annet på gang i livet mitt).

Jeg er en jente på 18 år, og veldig svak. Veier rundt 50 kg, og løfter foreløpig veldig lite. Jeg har et 2-split program, som ser slik ut:

A:

-Benkpress

-Markløft

-Dips

-Planke

B:

-knebøy

-bulgarske utfall

-militærpress

-pendlay rows

-hang-ups

Ser dette bra ut? Burde jeg splitte det inn i 3, og ta med flere øvelser? Er det kanskje litt få øvelser på A?

Tusen takk for all hjelp på forhånd! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16031-endre-programmet-mitt-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Programmet ditt består av veldig gode øvelser, og det er ikke nødvendig med flere øvelser når du kjører såpass tunge fullkroppsøvelser hver økt. Hvor mange sett/repetisjoner har du? Og 50kg hørtes veldig lite ut for en jente på din alder! Hvor høy er du?

Og ikke tenk på at du løfter lite. Du er i gang med treningen og herfra kan det bare gå fremover, og det er noe du skal være veldig, veldig fornøyd med :)

Tusen takk for svar! :) Jeg veier kanskje 53-54? Har ikke veid meg på en stund. Er 173cm, så det er ganske lite ja. Spiser normalt, og prøver å spise mer for å kunne legge på meg muskler. Er forresten ikke sykelig tynn, men ganske spinkel ja, hehe.

Jeg pleier å varme opp de ulike øvelsene med 2-3 sett, og så 3-5 arbeidssett, men dette varierer litt. Repetisjoner varierer ganske ut ifra de ulike øvelsene, men som oftest rundt 5, hvertfall i baseøvelsene. Høres det greit ut? Har ganske liten vekt på baseøvelsene, fordi jeg prøver å øve teknikk, sliter f.eks med å gå dypt på knebøy.

(Hehe, ønsker ikke å virke creepy, men vi trener samme sted;) så deg idag faktisk, haha!)

Sier meg enig med Espen, det virker som du har god kontroll :) Det eneste du må fokusere på er å få i deg mye mat, både fordi du er lettere undervektig og fordi da vil styrkeøkningene komme raskere, og du vil ha lettere for å kunne bygge litt muskler og gå i opp i vekt på en sunn og kontrollert måte!

Men du trener på elixia? Og var der i går? Hmmm..., hvem var du da tro? :giggle:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...