Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har drevet med styrketrening i noen måneder nå. Jeg kjører fullkroppsprogram, egentlig 3 ganger i uka, men har slitt med tidmangel (har veldig mye annet på gang i livet mitt).

Jeg er en jente på 18 år, og veldig svak. Veier rundt 50 kg, og løfter foreløpig veldig lite. Jeg har et 2-split program, som ser slik ut:

A:

-Benkpress

-Markløft

-Dips

-Planke

B:

-knebøy

-bulgarske utfall

-militærpress

-pendlay rows

-hang-ups

Ser dette bra ut? Burde jeg splitte det inn i 3, og ta med flere øvelser? Er det kanskje litt få øvelser på A?

Tusen takk for all hjelp på forhånd! :)

Skrevet

Hei! Programmet ditt består av veldig gode øvelser, og det er ikke nødvendig med flere øvelser når du kjører såpass tunge fullkroppsøvelser hver økt. Hvor mange sett/repetisjoner har du? Og 50kg hørtes veldig lite ut for en jente på din alder! Hvor høy er du?

Og ikke tenk på at du løfter lite. Du er i gang med treningen og herfra kan det bare gå fremover, og det er noe du skal være veldig, veldig fornøyd med :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Jeg veier kanskje 53-54? Har ikke veid meg på en stund. Er 173cm, så det er ganske lite ja. Spiser normalt, og prøver å spise mer for å kunne legge på meg muskler. Er forresten ikke sykelig tynn, men ganske spinkel ja, hehe.

Jeg pleier å varme opp de ulike øvelsene med 2-3 sett, og så 3-5 arbeidssett, men dette varierer litt. Repetisjoner varierer ganske ut ifra de ulike øvelsene, men som oftest rundt 5, hvertfall i baseøvelsene. Høres det greit ut? Har ganske liten vekt på baseøvelsene, fordi jeg prøver å øve teknikk, sliter f.eks med å gå dypt på knebøy.

(Hehe, ønsker ikke å virke creepy, men vi trener samme sted;) så deg idag faktisk, haha!)

Skrevet

Sier meg enig med Espen, det virker som du har god kontroll :) Det eneste du må fokusere på er å få i deg mye mat, både fordi du er lettere undervektig og fordi da vil styrkeøkningene komme raskere, og du vil ha lettere for å kunne bygge litt muskler og gå i opp i vekt på en sunn og kontrollert måte!

Men du trener på elixia? Og var der i går? Hmmm..., hvem var du da tro? :giggle:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...