Gå til innhold

æææ! frustrert.


tonelone

Anbefalte innlegg

Det hadde vært fint ;) Hvordan har du lagt opp kostholdet ditt i det siste da? Lite og regelmessig eller? Er så utolmodig og vil bare bli kvitt kiloene, men må vel regne med å bruke 1/2 - 1 år...

jeg har lagt opp kostholdet med få kalorier, mye grønnsaker, og lite karbohydrater, og heller lite og ofte ja :) men så var det akk den kantina på skolen som har mye fristende.. iallefall i denne eksamenstid .... :p har nok ikke vært så streng som jeg burde, så må nok ta meg selv i nakken! jeg er også utålmodig, men målet mitt er å ha strammet opp til sommeren 2012.. så her er det bare å henge i! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jøss! du er flink som har selvdisiplin til det! jeg er ganske avhengig av frokost jeg, så lurer på hvordan det hadde gått :p også liker jeg å trene om morraen, og da må jeg ha noe å tære på, hvordan er det for deg? trener du om "kvelden" mellom måltidene? kan du gi meg et eksempel på hva et av dine måltider består av? :)

Hehe, det er ikke så vanskelig faktisk. Det er godt å slippe å tenke på mat på morgenen, så jeg kan sove litt lenger (spesielt de dagene jeg står opp klokken 7;) Jeg har egentlig spist frokost hele livet, så jeg kjenner på kroppen at den har litt vanskelig for å venne seg til det. Men jeg synes det er godt å kjenne sultfølelsen i blant, før spiste jeg hele tiden dermed var jeg aldri sulten:p Jeg liker å trene tidlig selv, kan aldri vente til kvelden for da er det altfor godt å sitte i sofaen og se på tv, i tillegg blir jeg så slapp og trøtt etter jeg spiser mat på ettermiddagen. Men vanlig tidspunkt jeg trener på er rundt 3 da, men varierer veldig, for trener på vei hjem fra skolen. Jeg skal innrømme at jeg bare har trent en dag den her uken mens jeg har drevet med PF, men jeg spiste en banan før trening klokken 10.15 en dag, og da kjente jeg ikke sulten gjennom hele styrkeøkten som varte nesten 2 timer. Det føltes veldig godt faktisk, det å vite at jeg ikke hadde spist noe ekstra som jeg måtte trene bort på en måte:)

Du kan sjekke ut tråden min her på forumet : Periodisk faste - let the game begin! der legger jeg ut måltidene mine og treningsøktene og sånt. Men et måltid kan f.eks vere 200 g karbonadedeig og forskjellig type salat og grønnsaker. eller 140 g kyllingfilet, wokgrønnsaker, sweet chili sauce(det er så godt!!:D) av og til har jeg fullkornsris til. Ellers har jeg laks og wokgrønnsaker, kanskje ris. Eller kyllingkjøttdeig f.eks. Av og til spiser jeg havregrynsgrøt med cottage cheese, banan og kanel (kjempegodt, men mye karbohydrater i grøten dessverre:/) Ellers eggerøre med paprika og kokt skinke. Eller mager kesam, sukrin og bær.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her og følger med på rådene som blir gitt:) Har også ca samme høyde og vekt som deg, tonelone... Her 160 og 72 kg - skal ned ca 20 kg :eek: Har de siste månedene lagt på meg 10 kg - det er helt sinnsykt. Kostholdet har sklidd helt ut... Kanskje jeg også skal slenge meg med på periodisk faste... Flere som har gode vekttap resultater med dette?

Velkommen:D Det blir spennende! Har troen på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off ja, den sjokolade smellen altså... :p men, egentlig så har jeg ikke heeelt skjønt hvorfor dt skal være bra med denne periodiske fasten, jeg foreslo det for kjæresten min, om vi skulle gå på det sammen, så spurte han hva det gikk ut på, "jo, man skal ha rundt 14-16 timer faste, og da skal man ikke spise noe før i 12 tida, og ha ca 3 måltider om dagen, kl 12, 16 og 19 feks.." å da sier han at det er jo nesten sånn han spiser, utenom en brødskive eller et knekkebrød på morraen.. å hvis man spiser små måltider i løpet av dagen må vel det være bedre enn 3 store? :p hvis man uansett er i kaloriunderskudd og i aktivitet ? :)

Jeg ser på det som at det egentlig ikke spiller noen rolle om du holder på med periodisk faste eller vanlig diett. Periodisk faste er bare veldig bra fordi det gjør at du blir veldig mett av måltidene, og ikke sulten mellom dem, man tenker mindre på mat, får mindre søtsug osv:) Jeg spiste sånn som du før jeg fikk lyst å prøve periodisk faste, og det funket veldig bra. Hvertfall i starten, men så begynte jeg å gå litt lei av det, og kjente at kanskje motivasjonen ble bedre av å prøve noe nytt. Så får se hvordan det går framover :) Har du kaloriunderskudd, og det er riktig, og du er i aktivitet så skal det bli bra uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

first: et UTROLIG inspirerende forum og en fantastisk nettside :thumbsup:

so: kikker rundt på den her "ned i vekt-tråden" og ser om det er noen jeg kan sammenligne meg med, men NEIDA. alle er 170 og veier 60 kg. altså, hva gjør dere her inne? :p greit nok å ville gå ned i fett%, men..! :p misforstå meg rett, jeg er misunnelig... :blush:

jeg er ei 161 på sokkene og veier 75kg.... -__- altså, jeg ser ikke på meg selv som feit, og tror ikke folk kan gjette vekta mi, er jevnt over, så er liten og kompakt liksom... har former, lår, bryster og rompe men ikke noe som henger overalt, og jeg finner fortsatt klær som passer :p (mitt værste mareritt..)

jeg er kjempe glad i å trene, elsker å lese om alt som har med kosthold og trening å gjøre, og må innrømme at jeg er jo rimelig aktiv, og har vært det gjennom alle mine 21 år. jeg har vært aktiv innen ridning (Ja, det er faktisk utrolig tungt med en dressurtime for de som ikke tror det :p ) jeg var også i forsvaret for et par år siden ...

jeg leser mye om styrketreningen som øker forbrenning og får ned fett%, er dette også veien for meg og gå, eller gjelder det de som har litt grunnlag ? jeg vet at her inne er det maaange erfarne og flinke folk, så PØS PÅ med tips og råd! :)

Selv har jeg vært 176 høy og veid godt over 80 (mot 66.9 i dag tidlig), så ikke tenk at du "ikke er som oss" ;)

De første 15 kg gikk jeg ned ganske enkelt på et Grethe Roede kosthold. Dvs, mamma gikk på Grethe Roede og jeg gjorde som henne. Og det tror jeg er alfa-omega --> få orden på kostholdet først!

Ser dere diskuterer PF her, men dette passer langt fra alle. Selv spiser jeg, eh, jeg vet ikke helt. Men gjerne frokost i 7-8 tiden også ikke noe igjen før 2-3. Rett og slett når jeg er sulten. Eller nå som jeg vil ned litt ekstra - litt etter at jeg er blitt sulten :)

Periodisk faste er jo ikke noe magisk, det som alt annet er bare en måte å spise på. til syvende og sist er det HVA du spiser som tells (ikke hvordan)...

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg vært 176 høy og veid godt over 80 (mot 66.9 i dag tidlig), så ikke tenk at du "ikke er som oss" ;)

De første 15 kg gikk jeg ned ganske enkelt på et Grethe Roede kosthold. Dvs, mamma gikk på Grethe Roede og jeg gjorde som henne. Og det tror jeg er alfa-omega --> få orden på kostholdet først!

Ser dere diskuterer PF her, men dette passer langt fra alle. Selv spiser jeg, eh, jeg vet ikke helt. Men gjerne frokost i 7-8 tiden også ikke noe igjen før 2-3. Rett og slett når jeg er sulten. Eller nå som jeg vil ned litt ekstra - litt etter at jeg er blitt sulten :)

Periodisk faste er jo ikke noe magisk, det som alt annet er bare en måte å spise på. til syvende og sist er det HVA du spiser som tells (ikke hvordan)...

Masse lykke til :)

jeg tror også på Grete Roede, og vil nok heller satse på noe sånn enn PF, det passer nok ikke for meg ;) tusen takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke så vanskelig faktisk. Det er godt å slippe å tenke på mat på morgenen, så jeg kan sove litt lenger (spesielt de dagene jeg står opp klokken 7;) Jeg har egentlig spist frokost hele livet, så jeg kjenner på kroppen at den har litt vanskelig for å venne seg til det. Men jeg synes det er godt å kjenne sultfølelsen i blant, før spiste jeg hele tiden dermed var jeg aldri sulten:p Jeg liker å trene tidlig selv, kan aldri vente til kvelden for da er det altfor godt å sitte i sofaen og se på tv, i tillegg blir jeg så slapp og trøtt etter jeg spiser mat på ettermiddagen. Men vanlig tidspunkt jeg trener på er rundt 3 da, men varierer veldig, for trener på vei hjem fra skolen. Jeg skal innrømme at jeg bare har trent en dag den her uken mens jeg har drevet med PF, men jeg spiste en banan før trening klokken 10.15 en dag, og da kjente jeg ikke sulten gjennom hele styrkeøkten som varte nesten 2 timer. Det føltes veldig godt faktisk, det å vite at jeg ikke hadde spist noe ekstra som jeg måtte trene bort på en måte:)

Du kan sjekke ut tråden min her på forumet : Periodisk faste - let the game begin! der legger jeg ut måltidene mine og treningsøktene og sånt. Men et måltid kan f.eks vere 200 g karbonadedeig og forskjellig type salat og grønnsaker. eller 140 g kyllingfilet, wokgrønnsaker, sweet chili sauce(det er så godt!!:D) av og til har jeg fullkornsris til. Ellers har jeg laks og wokgrønnsaker, kanskje ris. Eller kyllingkjøttdeig f.eks. Av og til spiser jeg havregrynsgrøt med cottage cheese, banan og kanel (kjempegodt, men mye karbohydrater i grøten dessverre:/) Ellers eggerøre med paprika og kokt skinke. Eller mager kesam, sukrin og bær.

:)

ELSKER sweet chilli saus. :p da skal jeg ta en titt på tråden din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...