Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke noe forsøk på å trolle, men lurte faktisk ærlig på det. Tenkte at siden jeg har trent samvittighetsfullt 2-3 ganger i uken med tung styrke, så har jeg jo håpet at det skulle gi resultater. Har ikke gått på kreatin mer enn ca tre uker, så vet ikke hva som er vann og hva som er hardt arbeid.

Vel, jeg tar kreatinen min og drikker masse vann. takk for svar:).

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg opplever litt magesmerter i ny og ne med kreatin, men da som folk allerede har skrevet her, på dager jeg ikke har fått i meg nok væske. Byttet nettopp fra kreabolic til creatine pyruvate og da også følte jeg litt "magesmerter" de første dagene.

Er ikkje kreatin monohydrat såpass billig, at om du tar 3-4 dager med 15-20 g kreatin er et fett?

Syns ivertfall at 2 kg kreatin for 250 kr ifrå gymgrossisten er veldig billig... så om eg sløser bort 5-6 doser, er det ikkje så ille.

On-Topic: vann løser alt, uansett kva type kreatin.

Hæ? Ingen som har sagt noe imot å kjøre loading i 3-4 dager eller hvor lenge det skal være. Men jeg påpeker at det ikke er noen vits, noen er helt nevrotiske på dette og bruker tid og krefter på å planlegge flere daglige kreatindoser i detalj og har masse spørsmål rundt dette. Bare ta 5g daglig, når som helst på dagen, ferdig. Hvis du vil kjøre loading, gjør det.

Hehe, heldigvis er eg ganske "careface"!

men fylles ikkje kreatinlagerene fortere opp? eller er det og bare oppspinn? :p

Vist dei faktisk blir fylt opp fortere, så får du jo kanskje 2 eller 3 økter med meir kreatin, som KAN føre til betre økt.

men det har vell såpass lite å sei, antar eg.

Bare eit rask spørsmål til deg, mythbuster, virke som om du har peiling:

Er det noko forskjell på kreatin ifrå for eksempel gymgrossisten/starnutrition, PF, ON osv. ?

har fått det intrykket at det er lite forskjell i kvalitet... monohydrat er monohydrat, lika greit og ta det billigste?

Lagrene fylles opp fortere hvis du kjører loading, så det er helt greit å loade hvis man ønsker dette. Er bare det at det er mange som ikke klarer å holde det enkelt så da pleier jeg å si bare drit i det, for lagrene er fyllt opp etter maks 2 uker med vanlig dose uansett, med loading tar det ca ~1 uke.

Kreatinet du får tak i hos de forskjellige forhandlerne kommer som regel fra samme produksjonssted. Dvs. enten du kjøper fra gymgrossisten, proteinfabrikken osv så har de kjøpt kreatinet sitt fra samme sted, og putta det i forskjellige forpakninger med sine logoer på før de selger det videre, så det er nøyaktig samma greiene. Det meste av kreatin kommer fra en fabrikk i tyskland.

Annonse

Klarte og holde det enkelt, så det funka for meg ivertfall!

Men ser logikken din i og rett og slett "drita" i da. trur nok dei fleste burde følga deg på den :p

Då skjønne eg virkelig ikkje kvifor folk kjøpe kreatin ifrå dyre merkevarer...

takker for kunnskapen mythbuster :D

Monohydrat er forresten det beste. Det er det aller billigste og de dyrere kreatintypene har ikke vist seg å gi noen bedre effekt, noen av de har også vist seg å faktisk være dårligere. Så når det gjelder kreatin, gå alltid for monohydrat!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...