mikrotina Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Siste 3 årene har det sneket seg på 10 ekstra kg, og for 2 uker siden veide jeg hele 71kg fordelt på mine små 157cm. Mange ganger har jeg tenkt at "nå setter jeg i gang", men det triste oppi det her er at jeg sliter med utbrenthet og dermed ikke kan trene slik at pulsen stiger. Jeg har slitt lenge. I perioder har jeg blitt bedre, trodd jeg var frisk og gått på nye smeller. Nå har jeg derimot lært å kjenne kroppen min bedre, og vet at om jeg kutter kaloriene klikker det helt for kroppen, og jeg får vannansamlinger og blir trill rund i ansiktet og fingrene verker! Når jeg heller ikke kan øke den fysiske aktiviteten i noen stor grad, er det egentlig håpløst. Og da har jeg blåst en lang mars i kostholdet også. Men så..... Jeg klager jo til mine nærmeste, og en dag sier en kamerat en magisk setning som skal snu hele tankegangen min; "Er det så vanskelig å spise sunt da?" Nei, det er jo ikke det. Han sa ikke mer. Ikke jeg heller. Men i hodet mitt var det satt i gang en endring. Jeg kuttet ut drittmaten. Det var ikke vanskelig. Som tidligere entusiast innen ernæring og styrketrening var kunnskapen på plass, så det var rett og slett bare å ta en aldri så liten tur på butikken og hente salat, grønnsaker, egg, kyllingfilet og makrell i tomat. Fordi fettet fra fisken og proteinene har termisk effekt! Men jeg velger ikke lavkarbo. Jeg har ikke kuttet på kaloriene, faktisk tror jeg at jeg har økt! Første døgnet (en uke siden) slapp kroppen 1,3kg vann, og de neste dagene gikk jeg ned nye 400g. I helga har det stått litt stille, for jeg har ikke vært helt nazi, men tillatt meg smågodt for 5,-, litt pommes frites som tilbehør til middagen, og ellers kanskje spist littegrann mer enn jeg hadde planlagt. Jeg kjenner at kroppen har samlet vann i helgen, men likevel har ikke vekta økt. Det betyr at når jeg igjen får kroppen til å slippe vann, vil jeg fortsette å gå ned i vekt! Jeg har inngått et veddemål! Jeg skal ned til 67kg innen julaften. Klarer jeg det, tjener jeg kr.155,-! Jeg har 7 dager på meg til å gå ned 2,3kg. Jeg har tatt fram stepmaskina mi. Den kan jeg tråkke på et par minutter, og når jeg blir sliten etter et par minutter, tar jeg meg en pause. Mye bedre enn å gå tur da det ikke er så praktisk å måtte stoppe og hvile, eventuelt legge meg ned mens jeg er ute og går. ELSKER å bli utfordret i veddemål! Aldri har jeg vært så motivert til å gjennomføre vektnedgang nå som jeg har en nær deadline (jobber best under press) OG kan tjene noen kroner! Koser meg med makrell på knekkebrød og egg på brødskiva. Masse salat og grønnsaker som middagstilbehør (sammen med litt potet eller ris), og jeg drikker masse vann og te! Det funker! elin h, LeanMachine, Tutogkjør og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15743-det-funker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.