Gå til innhold

Powerlifting eller tilsvarende i Asker/Drammen


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen bra klubber? Grunnen er at jeg vil bli flinkere i teknikk i baseløftene, og er lei av å få høre "ti grunner til at du bør kjøre konsentrasjonscurl" når jeg stiller spørsmål til PT-ene på gymet :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, du må huske på at det er for mange trangsynte folk viktigere å ha store armer enn å faktisk ha en veltrent kropp og sikte litt høyere enn å trene biceps.

Skjønner deg godt om du har lyst til å bli flinkere i baseøvelser som bøy,benk og mark og bare det er et steg i riktig retning. Jeg er litt usikker på hvem som trener styrkeløft i området asker/drammen, men hvertfall i Oslo er det et veldig bra miljø.

Ta en titt her og se hvilke klubber som kanskje kan være i nærheten av deg:

http://resultater.styrkeloft.no/klubb_vis.php?id=188

Nå vet jeg ikke helt hvilket nivå du er på, men er du helt blank bør du oppsøke en av disse klubbene å få en skikkelig innføring i rett teknikk. Deretter kan du filme teknikken din for videre tilbakemelding feks. her på forumet for å optimalisere teknikken din. Anbefaler deg også å følge Dietmar Wolf sine treningsprinsipper og ønsker du starte på et styrkeløftprogram kan du ta en titt her:

http://styrkeloft.no/treningsprogram

Anbefaler deg å starte på nybegynner programmet selv om du kanskje har trent i flere år. Dette er et oppkjøringsprogram og rimelig givende program, selv økte jeg en del i baseøvelsene ved dette programmet og har siden dette hatt programmer med lignende prinsipper. Er en grunn til at hele det norske landslaget i styrkeløft og majoriteten av utøvere i Norge trener etter Dietmar sine prinsipper, er tross alt noen av de mest optimale måtene å oppnå styrke i de tre hovedøvelsene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...i benk ligger jeg vel på rundt 1.5x kroppsvekt (om jeg går ned til 10%). Knebøy og markløft er relativt lave på grunn av 2.5+ år med avrevet leddbånd (to runder) og opptrening i etterkant. Nedtrekk ligger jeg på 3x8x80kg. Er vel derfor ikke helt nybegynner, men vet ikke hvor mye bedre potensial jeg har nå som jeg snart fyller 38. Det jeg vet er at jeg i hvert fall ikke kommer stort lengre uten å gå fra god form til perfekt form, og det vil også redusere sjansene for skade. Blir ikke noe konkurranse på meg, for å si det slik. Kun egeninteresse :)

Takk for tipsene - jeg skal sjekke de lenkene. Program endrer jeg ikke på (kjører bare baseøvelser uansett) uten en skikkelig coach :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til lederen for region øst. Ser ikke ut som om det er noe i Asker eller omegn, men spurte om kontakt for eventuelt å leie tid med en flink coach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Stig :)

Jeg har funnet et som ligger på Spikkestad som kan sette opp tid som passer perfekt med periodisering. Om jeg fokuserer på markløft, knebøy, benkpress, chins og press kan de sette opp en kveld i måneden der jeg får spesifik hjelp til ett løft. Da kan jeg konse om å makse på ett løft i måneden med fokus på korrekt utførelse og spottere slik at jeg kan presse meg noen ekstra prosent. Koster 150 i måneden, men det er billigere (for ikke å snakke om mye bedre) enn en PT, og da kan jeg "låne" en person som har spesialitet i det løftet jeg skal makse den måneden.

Om jeg skal velge noe annet er Røyken akkurat så langt unna at det kan være bedre å besøke et større miljø i Oslo. Tar meg ikke mer enn 20-25 minutter å kjøre inn utenfor rushen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...