Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått ned en god del i vekt, og blitt en god del sterkere - med andre ord er godt på vei!

Men - jeg syns det er vanskelig med mat. Den siste perioden har jeg begynt å spise mer mat, fordi jeg VET at jeg spiser for lite i løpet av dagen (mtp på aktivitetsnivået mitt). Og det er jeg fornøyd med:). Mitt problem er at jeg er så sulten hele tiden - jeg har lyst på mat all the time! Gir seg sjeldent. Det er et sug etter noe - det kan være hva som helst, ikke bare søte ting. Jeg blir så sliten av å gå rundt og ha lyst på noe - hva som helst. Og etter at jeg har spist, har fortatt lyst på noe mer. Ofte blir jeg ikke mett som i at jeg er forsynt og tilfreds, men at jeg er fylt opp til toppen av hodet. Litt sånn at du føler at hvis du tar en bit til, kommer alt opp igjen. Men jeg er fortsatt ikke mett - skjønner? Vil enda ha noe mer. Det er et sliiit.

Jeg spiser vanlige måltider som frokost, lunsj, middag og kvelds + noen små mellom måltider. Jeg fyller på med næring etter trening.

Er det noen som har opplevd det samme og har noen gode tips til meg? Skulle virkerlig ønske at jeg fikk den følelsen " nei nå vil jeg ikke ha mer, nå er jeg forsynt og fornøyd" istedet for "nå må du slutte å putte mer mat i munnen, du er jo i utgangnspunktet mett din mat-junkie".

TAKK for tips!:D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15559-alltid-sulten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hei!

Jeg har gått ned en god del i vekt, og blitt en god del sterkere - med andre ord er godt på vei!

Men - jeg syns det er vanskelig med mat. Den siste perioden har jeg begynt å spise mer mat, fordi jeg VET at jeg spiser for lite i løpet av dagen (mtp på aktivitetsnivået mitt). Og det er jeg fornøyd med:). Mitt problem er at jeg er så sulten hele tiden - jeg har lyst på mat all the time! Gir seg sjeldent. Det er et sug etter noe - det kan være hva som helst, ikke bare søte ting. Jeg blir så sliten av å gå rundt og ha lyst på noe - hva som helst. Og etter at jeg har spist, har fortatt lyst på noe mer. Ofte blir jeg ikke mett som i at jeg er forsynt og tilfreds, men at jeg er fylt opp til toppen av hodet. Litt sånn at du føler at hvis du tar en bit til, kommer alt opp igjen. Men jeg er fortsatt ikke mett - skjønner? Vil enda ha noe mer. Det er et sliiit.

Jeg spiser vanlige måltider som frokost, lunsj, middag og kvelds + noen små mellom måltider. Jeg fyller på med næring etter trening.

Er det noen som har opplevd det samme og har noen gode tips til meg? Skulle virkerlig ønske at jeg fikk den følelsen " nei nå vil jeg ikke ha mer, nå er jeg forsynt og fornøyd" istedet for "nå må du slutte å putte mer mat i munnen, du er jo i utgangnspunktet mett din mat-junkie".

TAKK for tips!:D

Hva består måltidene dine av da?

Jeg har hatt samme følelse(har det som oftest faktisk)! Men kan fint regulere dette med andre type matvarer osv:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15559-alltid-sulten/#findComment-596712
Del på andre sider

Ca dette:)

Frokost: chiax frø, acai pulver, knuste linfrø, matcha te. Som regel cottage cheese og skyr naturell med blåbær og bringebær, eventuelt rugbrød.

Lunsj: stekte grønnsaker (squash, spinat, grønnkål, brokkoli, gulerot, rødbeter, søtpotet, gresskar osv), eller; cottage cheese og skyr. naturell, eller rugbrød med spinat og cocosa smør

Middag: stekte grønnsaker, eller kokte grønnsakser som suppe:) salat med linser og bønner, Noen ganger torsk. Qinoa og none ganger villris.

Kveldsmat: rundstykker som er laget av frøblanding, med spinat og andre grønnsaker, noen ganger cottage cheese eller litt philadelfia.

Etter trening drikker jeg rismelk med erteprotein og eventuelt rugbrød med cottage cheese, nøtter eller rawbar.

I tillegg spiser jeg nøtter og tørket frukt, fersk frukt. Mye bær! Litt mørk sjokolade, og jeg drikker litt farris. Drikker ikke kaffe men grønn te, matcha eller vanlig. Jeg har også honning og agavesyrup i yoghurtblandingen:)

Jeg spiser som du kanksje ser ikke kjøtt, veldig sjeldent fisk, ikke egg og ingen meireriprodukter annet enn det nevnt ovenfor og kesam noen ganger. Det er rett og slett fordi jeg har en god del intoleranse ovenfor aaltfor mye, og jeg holder på med å faktisk finne ut av hva jeg faktisk kan spise. Men det er en laangsom prosess så jeg må bare smøre med meg tålmodighet - og det er sånn det er. Suger å være tilnærmet veganer, men innimellom spiser jeg kjøtt, egg og ost feks, kan bare ikke bli for ofte. Så dette er ca hva jeg pleier å spise, i forskjellige varianter og former. I tillegg tar jeg omega 369, d-vitamin, multivitamin, krom og b-vitamin, og kelp.

Det burde være alt:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15559-alltid-sulten/#findComment-596739
Del på andre sider

Jeg har forresten ikke funnet på dette selv - jeg får hjelp av en helhetsterapaut. Har prøvd i mange år forskjellige undersøkelser og tester gjennom fastlege, vært på balderklinikken og alt mulig annet rart. Men så langt har behandlingen jeg får nå vært det som har reddet meg fra å bli oppblåst som en ballong og et åpnet sår:) bare så du ikke tror jeg er helt gal.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15559-alltid-sulten/#findComment-596752
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...