Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 3 mnd pause fra trening, har jeg endelig begynt igjen, og nå skal jeg passe på at jeg får i meg nok av "alt" som skal til for å bygge muskler..

Jeg er ikke så veldig sterk idag, og ettersom jeg har kone + 2 barn som er litt kresne i matveien, er det ikke alltid så lett å få kostholdet helt 100..

Jeg har protein pulver idag, og prøver å ligge rundt 180-220g protein hver dag (jeg veier ca 85kg, og er 186 høy).

Jeg tar omega3 tabletter hver morgen, også har jeg en liten dunk med Kreatin monohydrat som jeg tenkte jeg skulle begynne med denne uka.. :)

Så til det jeg lurer på :

jeg skal shoppe litt på proteinfabrikken nå, og lurte på om dere ville sagt at noe av dette er bortkastet?

- Night charge protein (

Night Charge Protein 1000g Sjokolade Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

)

- Carbo Fuel (

Carbo Fuel 3000 g Sitrus Smak Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

)

Sist jeg sjekket mitt daglige kalori inntak, så lå jeg på rundt 1800-2200, og dette er vel litt for lite for muskelvekst, så er derfor jeg tenkte på å kjøpe den Carbo fuel.

Night charge ble jeg anbefalt av en venn, og hørte at dette var ett smart produkt å ha når man skulle få mest ut av treningen..

Noen tanker?

Noen som ville anbelfalt noen andre produkter?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15523-jeg-l%C3%A6rer-aldri-p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er langt i fra en spesialist. Men 1800kcal er for lite for MEG til å bygge muskler (og jeg er 170cm - 61kg) så du må nok ganske mye opp i inntaket ditt. :) Når det kommer til produktene har jeg ikke erfaring med noen av de du nevner - men jeg har til tider brukt gainer fra x-life for å passe på at ikke kcal inntaket blir for lavt. Hvis du sliter i å få i deg nok kcal gjennom vanlig mat så er en type shake en grei løsning - mulig den Carb Fuel du linker til gjør samme nytten. Den ligger vertfall ganske likt på kcal innhold som gainer. Personlig hadde jeg nok valgt å få for gainer siden den i tillegg til karbs også inneholder en del proteiner så man trenger ikke nødvendigvis ta proteinshake i tillegg. (Proteinfabrikken har også gainer hvis du foretrekker deres merke).

Men som VegarL over her nevner - man kommer langt med havregryn og kesam. :) Men en shake er greit å ha tilgjengelig de dagene man ser at man ikke når kcal målet sitt og ikke har tid/er sulten nok til å spise et ekstra måltid.

Og ikke tell så mye, spis mer om du vil opp i vekt, mindre om du vil ned. Kosttilskuddi form av proteiner og gainer venter du med til du har kontroll på resten av kostholdet. Spis heller mer proteinrik og kaloririk mat. Men omega3 og multivitamin skader vel neppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...