Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker dette forumet for å få flere tips når det gjelder kostholdet mitt.

En vanlig dag, fri fra jobb kan se sånn ut:

Frokost: to knekkebrød med leverpostei, gulost eller noe slikt + et glass melk + en kopp kaffi

Mellommåltid: kan godt ta meg litt nøtter eller en frukt

Lunsj: ei skive med noe magert, skinke, makrell i tomat + egg

mellommåltid: nøtter

middag: spiser som oftest enten kylling (120gr) karbonadedeig (200gr), kjøttdeig av svin eller salma laks. Kombinert med masse grønnsaker i all slags form. Om jeg føler for mer energi spiser jeg med litt poteter,pasta eller brun ris.

På kvelden kan jeg spise en youghurt med noe knekkebrød og div.

Som mange andre så sprekker jeg noen ganger iløpet av uka, der jeg plutselig får cravings. Dog så blir det bare med den ene tingen DEN dagen.

Jeg trener 5 ganger i uka (minst 4) hard styrke trening, har en jobb der jeg går mye og driver med hest 1-2 ganger i uka (som oftest 3 timer per gang).

Er det noe å si på kostholdet? Jeg veier 64kg,160cm (ja jeg vet vekta ikke har noe å si) men jeg føler at jeg kanksje må ned i vekt for å få mindre fettprosent?

Sånn som jeg spiser nå har jeg gjort siden september, er det min tålmodighet som snakker og at jeg må bare vente på resultatet som kanskje kommer til sommeren?

Syns ting tar så lang tid :(

Hjælp

Fortsetter under...

Fortell litt om styrkeprogrammet du kjører, og hvilke økninger du har hatt der de siste ukene.

Ellers burde du spise litt mer, så du slipper å få cravings hele tiden!

Du sier du sprekker ett par ganger?

Hvis du sprekker tre ganger, f.eks mandag onsdag og fredag. Så spiser du litt godt i helgen i tilegg, så vips er du ikke i kaloriunderskudd lengre.

Er ikke så lett å trene tung styrke fire ganger i uken, når du spiser noen knekkebrød,120gram kylling og en youghurt til kvelds.

Få i deg mer proteiner.

Jeg kjører ikke noe spesiellt styrkeprogram men jeg kjører alle store baseøvelser og syns jeg er medium sterk på det meste igrunn (eventuelt sjekke innom loggen min om man gidder :p) .. (det blir så masse om jeg skal kjøre på med alt jeg gjør). Jeg kjører for det meste 4-6 øvelser per gang jeg trener..

Foreløpig har det gått greit med det jeg har skrevet opp (som er sånn ca), men ja, tror du mer proteiner vil gjøre at jeg for det første vil ikke ha cravings + gå fortere ned i fettprosent? Jeg skal være ærlig så jeg er redd for å spise for mye av det sunne proteinene jeg spiser.

Du kan jo prøve å regne ut hvor mange kalorier det er i det du sier du spiser.

To knekkebrød med ost.

Glass melk.

Ett par nøtter.

En skive med skinke.

120gram kylling med grønnsaker.

En youghurt.

To knekkebrød.

Tast det inn på diett.no

Er ikke rart du sprekker flere ganger i uken.

Og hvorfor kjører du ikke ett fast styrkeprogram? Trene på måfå er ikke akkurat oppskriften på suksess.

Hva mener du med at du er redd for det sunne proteinet?

Du kan jo prøve å regne ut hvor mange kalorier det er i det du sier du spiser.

To knekkebrød med ost.

Glass melk.

Ett par nøtter.

En skive med skinke.

120gram kylling med grønnsaker.

En youghurt.

To knekkebrød.

Tast det inn på diett.no

Er ikke rart du sprekker flere ganger i uken.

Og hvorfor kjører du ikke ett fast styrkeprogram? Trene på måfå er ikke akkurat oppskriften på suksess.

Hva mener du med at du er redd for det sunne proteinet?

OKay jeg skjønner hva du mener med at det er veldig lite proteiner og kanskje lite mat :eek: Jeg gjorde som du sa og la opp en konto på diett.no. TALLENE VAR LAVE! i forhold til min treningsmengde og alt for mye under anbefalt dagsforbruk i forhold til høyde vekt og treningsmengde. Tenker jo at man kan jo overspise, selv på sunne proteiner.

Jeg trener ikke på måfå, men jeg varierer veldig på hva slags øvelser jeg tar i forhold til hvordan jeg føler kroppen er. Dog har jeg de samme øvelsene bare varierer fra gang til gang.

OKay jeg skjønner hva du mener med at det er veldig lite proteiner og kanskje lite mat :eek: Jeg gjorde som du sa og la opp en konto på diett.no. TALLENE VAR LAVE! i forhold til min treningsmengde og alt for mye under anbefalt dagsforbruk i forhold til høyde vekt og treningsmengde. Tenker jo at man kan jo overspise, selv på sunne proteiner.

Jeg trener ikke på måfå, men jeg varierer veldig på hva slags øvelser jeg tar i forhold til hvordan jeg føler kroppen er. Dog har jeg de samme øvelsene bare varierer fra gang til gang.

Jepp regner med tallene var lave.

Og overspise seg på proteiner er selvsagt mulig, men tror ikke det kommer til å skje.

I artiklene som postes her på bloggen anbefales det ett proteininntak på 2g-2,5g protein per kilo kroppsvekt.

Altså veier du 60, skal du ha i de hvertfall 120gram protein.

Hvor mye protein får du i deg en vanlig dag, vet du det?

Skjønner hva du mener med styrken.

Men jeg foretrekker å ha samme program over en periode, slik at jeg klart og tydelig kan måle framgang.

F.eks denne uken gikk jeg ikke ned noe i vekt, men jeg økte fem kilo i knebøy.

Ergo jeg har framgang.

Og når jeg kommer på trening, vet jeg nøyaktig hva jeg løftet sist, og skal keg bli bedre må jeg enten øke i vekt eller reps.

:) Vil anbefale deg og lese noen artikler om kosthold her på fitnessbloggen.

Det lærer man masse av. :)

Annonse

Jepp regner med tallene var lave.

Og overspise seg på proteiner er selvsagt mulig, men tror ikke det kommer til å skje.

I artiklene som postes her på bloggen anbefales det ett proteininntak på 2g-2,5g protein per kilo kroppsvekt.

Altså veier du 60, skal du ha i de hvertfall 120gram protein.

Hvor mye protein får du i deg en vanlig dag, vet du det?

Skjønner hva du mener med styrken.

Men jeg foretrekker å ha samme program over en periode, slik at jeg klart og tydelig kan måle framgang.

F.eks denne uken gikk jeg ikke ned noe i vekt, men jeg økte fem kilo i knebøy.

Ergo jeg har framgang.

Og når jeg kommer på trening, vet jeg nøyaktig hva jeg løftet sist, og skal keg bli bedre må jeg enten øke i vekt eller reps.

:) Vil anbefale deg og lese noen artikler om kosthold her på fitnessbloggen.

Det lærer man masse av. :)

I forhold til hvor lite jeg spiser tenker jeg får i meg mellom 80.90 gram sånn ca. det kan være + - i dette. (sett idag så ligger jeg på 87.8gram)

Jeg hadde det også men jeg syns jeg stangnerte mye fortere og aldri kom meg videre. Etter jeg varierte litt ca hver 2/3 uke har jeg begynt å løfte mer, dette kjente jeg særlig i benkpress. Jeg lå på 35kg en stund, her for to uker siden løftet jeg plutselig 45kg x 4 ganger. Og sist gang jeg prøvde så mye vekter jeg kunne tok jeg 50kg en gang. Så noe må jeg gjøre riktig tenker jeg :/

Har testet ut litt idag å spist mer til frokost, mer til lunsj og så skal jeg ha middag etter trening senere. Jeg ligger fremdeles bare på 1500kcal i følge diett.no (med forbehold med gram feil) så for å ha et kcal underskudd så har jeg fremdeles endel å gå på (regnet ut ca 2224kcal forbent iløpet av en dag. Og da har jeg i tillegg plottet inn middagen jeg skal ha i kveld :eek:

Noen som har noe innspill på dette?

Har logget noen dager på diett.no og det ser ut som at jeg ligger på rundt 1500kcal om dagen. Diett.no sier jeg har et behov på 2200 og fitnessbloggen sier 2100.

Er dette fremdeles alt for lite? Burde jeg ligge nærmere opp mot 2000-tallet? Jeg vil som sagt gå ned noen få kg fra 64 til 60 og få lavere fettprosent.

Greier ikke å spise mer enn det jeg gjør det jeg har logget og føler vekta har stagnert litt?! :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...