Gå til innhold

Mer kondis eller mer styrke? Hjelp?


Anita Sofie

Anbefalte innlegg

Nå har jeg snart holdt på i åtte uker med dette programmet her;

Mandag - overkropp

Tirsdag - bein

Onsdag - kondis

Torsdag - kondis (innebandy)

Fredag - overkropp

Lørdag - bein

Søndag - hvile

Øvelsene i overkropprogrammet har vært: en arms bicepscurl, facepulls, pushdowns, benkpress, roing, arnoldpress stående, chins (med "assistanse vekt"), trx crunsh, trx planke/planke, trx sideplanke/sideplanke.

Øvelsene i beinprogrammet har vært: utfall med vekter, knebøy, markløft, tåhev, beinpress, rygghev, sidehev, trx leg curl, trx "jogge" (veit ikke hva den egentlig heter, er mitt kallenavn for øvelsen)

Planen min for neste program, som jeg starter med til uka, var noe sånn her (uten å ha satt opp eller tenkt noe tanker om hvilke øvelser på styrketreninga):

Mandag: kondis

Tirsdag: bein

Onsdag: overkropp

Torsdag: kondis (innebandy)

Fredag: mage/rygg

Lørdag: hvile

Søndag: armer/skuldre/rumpe

Var, og er, usikkert på om hvile skulle være lørdag eller søndag.

I dag trente jeg kondis og likte det.. Vanligvis har jeg trent kondis dagen etter en tung beinøkt (som jeg forandrer på uansett!), men nå når jeg ikke var så sliten i beina var det myyye morsomere, og jeg følte faktisk at det gikk veldig bra og at jeg ikke ble sliten og kunne holdt på lengre.. Såå... nå vurderer å ha neste program sånn her (fortsatt uten tanker om øvelser i styrken):

Mandag: kondis (intervall)

Tirsdag: bein

Onsdag: overkropp

Torsdag: kondis (innebandy)

Fredag: overkropp

Lørdag: kondis (langkjøring)

Søndag: hvile

I og med at målet mitt er å gå ned i fettprosent, så er jeg usikker på hva som bør prioriteres (jeg kan ikke så mye om trening). Jeg har ikke superbra kondis, men planen min har vært å bygge den litt mer opp etter å ha gått litt mer ned, siden da er jeg lettere og det blir lettere "å dra på" :p

Noen som har tips, innspill?? Og noen tips om hvilke øvelser jeg burde ta i styrkeprogrammene mine?? :)

På forhånd, takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kunne ikkje ha tenkt deg eit heilkroppsprogram som du køyre 3 ganga i veka da?:) Så har du 2 intervall/kondisjonsøkte utenom? I det store og heile er det kostholdet som er dominerande. Og da er det ikkje mykje hjelp i å ha eit super treningsprogram!

Nei, kunne egentlig ikke tenke meg det.. Føler da at jeg ikke får fokusert så mye på å bygge enkelte muskler som jeg ønsker. ;) For jeg vil eeeeeegentlig bli stor og sterk.. :) Men må først få vekk litt fett :)

Hører det. Var veldig flink til kosthold i starten, men har dessverre blitt dårligere nå i eksamenstiden og sånn. Skal prøve å skjerpe meg igjen, for jeg vil virkelig miste mer "flesk" :) Så på "før"-bildet mitt mens jeg så meg i speilet før i dag, og ser litt resultat, og vil fortsette med resultat. :) Så må for min egen del skjerpe meg på kostholdet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns eg du skal fortsetta slek du gjer :) eventuelt få plotta inn ei ekstra beinøkt. Ser du har 1 i veka?

Nå tar jeg to, men tenkte å senke til en, for føler jeg har myyye raskere fremgang enn på overkroppen.. :) Pluss at jeg tror jeg har belasta litt feil eller overbelasta, så har litt vondt i knærne nå og da, så tenkte å ta det noe rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...