Gå til innhold

Hvor lenge vente med trening etter omgangssyke?


ustedalen

Anbefalte innlegg

Har brukt helgen på å henge over toalettskålen, uten muligheter for å å få i meg stort av mat og drikke. Hatt høy feber, og følt meg generelt jævlig (sykdommen tok helt knekken på meg). Nå begynner sykdommen å slippe taket, og jeg lurer på hvor lenge jeg burde vente med trening, evnt. hva slags trening jeg burde begynne med? Er høy intensitetstrening aka. crossfit for ekstremt den første uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier meg enig med Janita i at det er lurt å vente 2-3 dager etter at du føler deg frisk med å trene et sted med andre mennesker, da smittefaren henger i noen timer etterpå. Å kjøre rett på med crossfit ville jeg stått over. Hold deg til lett styrketrening og moderat kondisjontrening først, kjenn på hvordan det føles og øk intensiteten med hver treningsdag. Det dummeste man kan gjøre er å kjøre for hardt første dagen, og deretter ligge langflat en uke til.

Lytt til kroppen, den er en smart sak og sier ifra hva som føles rett og galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...