Gå til innhold

Intermittent PSMF - spørsmål om metabolsk tilpasning


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Jeg gikk på nesten 7 uker PSMF for to måneder siden og skulle begynne på'n igjen nå. Leptinet ser ikke ut til å ha tilpasset seg i det hele tatt, og det var bare helt forferdelig psykisk...Derfor lurte jeg på om PSMF har noen metabolske tilpasninger som gjør at man bør kjøre det over flere dager, eller om lengden ikke har noe spesielt å si.

Det jeg tenkte for å komme meg unna leptin-fella er å kjøre PSMF man-ons med en vanlig PSMF-trening på mandag. Så tenkte jeg å kjøre intervall på romaskin på torsdag, relativt lav-karbo, overkropp på fredag og ben+rygg på lørdag etterfulft av roing på søndag før jeg kjørte i gang igjen med tre dager PSMF.

Jeg spiser "alltid" etter prinsippene til Martin (som regel bare 16-23) også de dagene jeg kjører PSMF.

Noen tanker? Det som skiller meg fra "røkla" er at jeg har Hashimotos Hypotyreoditt, og jeg merker at restitusjonen min har blitt dårligere etter jeg fikk det (autoimmun sykdom). Kan det ha noe å si for leptin-produksjon? Om jeg går mer enn tre dager på PSMF nå merker jeg at jeg får et sykelig forhold til karbohydrater, men det kan jeg holde i sjakk ved å gå færre dager. Da kan jeg også få to skikkelige treningsøkter i uken med nok kalorier til å vokse litt.

Spent på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan merker du at "leptinet ikke har tilpasset seg", egentlig? Det er mange som har hatt god fremgang med PSMF med såkalte EOD refeeds.

Det jeg snakker om blir på en måte det, men jeg ville ha lengre periode i kalorisk overskudd for å kunne få mer ut av de to tunge øktene mine.

Det jeg *antar* er leptinet som spiller puss med meg er hvordan jeg forholder meg til mat etter noen få dager. Psykotisk virker mildt og rundt i forhold til hvordan jeg blir etter 5 dager :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...