Gå til innhold

Alt. øvelser ved mulig tendinosis/tendinitis.


froseth

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 20 år og har trent regelmessig siden jeg var 6-7 år. Langrenn, fotball og styrke. Nå til høsten startet jeg opp med styrketreningen igjen og har hatt relativt bra fremgang. Kjører forresten et PHAT lignende program.

Problemet mitt er når jeg skal trene biceps så kjører jeg dragcurls og preacher curls med ez-stang, etter noen reps og spessielt etter jeg er ferdig med et set å skal sette ned stangen og slippe grepet så kjenner jeg det noe sinnsykt i høyre underarm. Intens smerte samt at det blir ganske stivt. Etter trening kjenner jeg det ganske godt og utover kvelden føles underarmen "stiv", dette sprer seg også opp mot selve hånden.

Har ikke vært til legen men etter litt research ser det ut som det kan være noe tendinosis/tendinitis lignende. Så det jeg lurte på er om det er noen som har noen erfaringer med dette, og alternativer for drag og preacher curls, som fungerer ganske likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også noe senebetennelselignende greier av curls med stang. Curls med manualer går derimot helt fint og er også "bedre" siden du kan få både supinasjon og fleksjon. Start i nøytral posisjon (håndflatene vendt inn mot hoftene) og supiner på vei opp slik at håndflatene peker mot brystet i topposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg tendinose i kneet(hoppekne), og mitt beste tips er å ta deg en good pause fra det som gjør vondt ,og la kroppen fikse seg selv. God måned-seks uker uten dragcurls/ezcurls ihvertfall, og kjenne etter hvor vondt du får det av alternativene.

Ang alternative øvelser; chinups? manualcurl? Evt bruke tiden fremover på å gi de delene av kroppen som ikke lider, litt ekstra kjærleik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...