Gå til innhold

Glutensensitiv, matlei og vanskelig oppstart med trening

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er sensitiv ovenfor gluten, men har ikke klart å snu om på kostholdet mitt 100% enda, jeg synes det er veldig vanskelig å finne varer jeg tåler og så er det så jæskla mye mer mas å lage seg mat. Er også laktoseintolerant i tillegg:/

Når det gjelder trening så har jeg så lav energi at når jeg melder meg på timer i salen så klarer jeg ikke gjennomføre. Jeg blir så vanvittig kvalm og blir svimmel fort. Lavt blodsukker sikkert.

Har nylig begynt å drikke proteinpulver til frokost og etter trening, dette hjelper litt mot kvalmen og på energinivået. Bruker naturlig risørotein uten melk og gluten.

Jeg er ikke noe kjøttmenneske så får i meg lite proteiner gjennom maten, derfor tenkte jeg at det er lurt med proteinpulver.

Men jeg er jo fersking på dette, er det noen som har noen tips til meg ang mat og slikt?

Synes det er gøy å trene men det er så trist at jeg ikke orker å ta skikkelig i:(

Fortsetter under...

Mer mat er nok nøkkelen. For lite mat vil jo automatisk medføre for lite energi til å gjøre de tingene som gir deg glede og overskudd i hverdagen. Selv om det er tungt å komme i gang med nytt kosthold, kan du tenke på hvor mye det vil gi tilbake når du først kommer skikkelig i gang. Det innebærer å kutte ut alt du ikke tåler, og kanskje fokusere på gode fettkilder for å erstatte karbohydratene og melkeproduktene du mister ved intoleransene dine? Det er absolutt lurt å ta proteinpulver hvis du sliter med å få i deg nok proteiner. Fisk og kylling, er det noe du liker?

Du har nok helt rett. Skal på bioresonans iløped av uka å da får jeg vite akkurat hva jeg ikke tåler av mat. Blir lettere å unngå de matvarene da:)

Fisk og kylling er godt, er for det meste det jeg spiser av kjøttmat, svin også.

Takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...