Gå til innhold

Vibram Five Fingers - Gå / Sekk / Løpe

Anbefalte innlegg

Hei Hei

Jeg har jo opptrening opp mot Tmbn 2013, så jeg lurer på om noen har erfaring med tanke på gå i terreng,grusvei med Vibram fivefingers? Gjelder for det meste med sekk på 20-30kg på ryggen, kanskje noe løping en gang i blant. Noen som har noe erfaring fra dette eller?

Alle svar blir vel motatt :)

Fortsetter under...

Det har jeg allere

Du bør vel helst få tak i noen M77:) eller det de bruker i TMBN;) sånn at du har gode inngåtte sko til opptaket;)

Det har jeg allerede, og de er så og så inngått å for aldri gnagsår. Spørsmålet var mer med tanke på trene å få mer utbytte av dette så kalte nye fenomenet :p

Gjest Ukjent666
Det har jeg allere

Det har jeg allerede, og de er så og så inngått å for aldri gnagsår. Spørsmålet var mer med tanke på trene å få mer utbytte av dette så kalte nye fenomenet :p

Hehe okok^^ Bare tenkte å gi deg tipset:P sinnsykt kjipt med "Nye" M77 osv på opptak og du får noen helvettes gnagsår som gjør alt mye verre! Men men, ang vibram skal jeg holder meg laangt vekke:P lykke til! Hehe

Jeg er en svoren barfotfan, men synes ikke dette er arenaen hvor fivefingersa kommer til sin rett. De aller fleste vil ha hælisett under gange og du vil ikke få den naturlige fjæringa i foten som du har under løp. Legg til mye ekstra belastning i sekken og du får bare risiko for belastningsskader (kanskje særlig fettputeproblematikk og støtskader under metatarsalhodene) uten særlige potensielle gevinster. Kjøp heller gode dempede såler til feltstøvlene og spar fivfingersa til løpeturene.

Løping med VFF er rent gull, men om du løper med sekk ville jeg heller valgt noen forfotsko med litt tykkere såle og ihvertfall tatt progresjonen veldig rolig. Selv om forfotsløping er sexy nå vi ikke glemme at det er en liten økt risiko for tretthetsbrudd, den blir ihbvrtfall ikke midre med 30 kg på ryggen. Og et tretthetsbrudd vil kuke opp hele oppkjøringa di ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...