brokkolibabe Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hei, jeg er ei ung jente som ønsker å gå ned i fett%. Jeg har nettopp begynt å spise etter periodisk faste, og synes at det å være på diett men fortsatt kunne spise meg god og mett passer meg ypperlig. Jeg spiser som regel mitt første måltid etter skolen, ca kl 14:30. Jeg spiser også rett etter trening, og ett måltid til (om dette måltidet er før eller etter trening spørs på hva klokke jeg trener.) Trener 3-5 ganger i uka, og det går for det meste i styrketrening. Men jeg får stadig vekk kommentarer om at jeg MÅ spise frokost/lunsj og at jeg "sulter meg selv". Dette er rimelig ukult ettersom jeg ikke lenger er sulten på skolen, og hvis jeg blir sulten spiser jeg jo selvfølgelig. Det plager meg også at klassekameratene uttaler seg om ting de åpenbart ikke har peiling på. "Jeg spiser bare karbohydrater jeg, det er det som er viktig for folk som trener!" sa nylig ei venninne til meg. Jeg prøvde å argumentere med at proteiner er det viktigste både i forbindelse med trening, og for å holde på/bygge muskler generelt, men at karbohydrater også er viktig. "Nei, jeg har gått på ernæringskurs." fikk jeg i svar. Læreren tok meg også til side og sa at hvis jeg ikke begynner å spise lunsj, tar hun kontakt men foreldrene mine. (som selvfølgelig er klar over at jeg driver med PF) Hun sa også at å ikke spise frokost/skolemat var farlig. For meg virker det som om folk har vanskelig for å forstå at frokost ikke er livsviktig. Så spørsmålet mitt er i grunnen; er PF farlig for meg? Jeg spiser nok kcal til dagen (holder meg på 1500 ca, er ikke så fryktelig nøye på det. Hvileforbrenningen min ligger angivelig på 1350kcal) Burde jeg fordele kaloriene utover dagen, eller kan jeg i grunnen fortsette som jeg gjør nå? Synes at det er vanskelig å holde kaloriunderskuddet når jeg må ha frokost/lunsj.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13829-er-pf-farlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Top Ten Fasting Myths Debunked (Major Update Nov 4th) | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health 10 myter om kosthold og faste du ikke må tro på - Fitnessbloggen Kanskje det hjelper å kaste litt vitenskap i trynet på de, på norsk eller engelsk alt etter hva de foretrekker. Eventuelt kan du gå for sunn fornuft: "Hvordan tror du forfedrene dine spiste? Hver tredje time, eller de dagene maten var tilgjengelig?" Fysiologisk er det ingenting i veien for å gå et døgn eller to uten mat. Å skippe frokosten er da i hvert fall helt i orden, men PF er kanskje ikke så heldig for de som sliter psykisk med maten (spiseforstyrrelse). Hva er din høyde og vekt? Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13829-er-pf-farlig/#findComment-533967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brokkolibabe Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Tusen takk for svar! Nå kan jeg vise dem at det faktisk er forskning bak dette, og at man ikke nødvendigvis trenger å spise når man ikke engang er sulten. Men for all del, de må bare fortsette å tvinge i seg brødskivene, så lenge de ikke tvinger meg til å gjøre det samme. Jeg lider ikke av, og har ikke noen historie med spiseforstyrrelse. Jeg er om lag 150cm, og veier ca 47-48 om morgenen (har en elendig badevekt, bare "streker", ikke noe digitale greier..) men vekta er ikke det jeg bryr meg mest om, det er en sunnere, slankere og mer muskuløs kropp som er målet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13829-er-pf-farlig/#findComment-534717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.