Gå til innhold

Inneklima, luftfuktighet og temperatur


Golferen

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en liten hybel der "soverommet" er en del av stua og det egentlig kun er et lite bad med egen dør, resten er åpent. Dvs kjøkken, sture/oppholdsrom og soverom i ett.

Fant fort ut at det ble dårlig inneklima og det kom frem fuktighet i hjørner og vindu. Dette er nå fikset opp i, samt jeg har fått en luftavfukter som skal ta seg av fuktigheten.

Jeg lurer egentlig på hva dere har av temperatur i oppholdsrom og soverom/bad og om dere har målinger på luftfuktigheten deres ihvert enkelt rom.

Jeg har en måler i stue og en på badet. Luftfuktigheten ligger somk regel på mellom 40 og 50% i stua alt ettersom hvor mye jeg lar avfukteren stå på. Av og til går den under 40 % og av og til over 50%.

På bader varier det alt etter hvor mye jeg tørker klær og hvor lenge jeg ser på måleren etter en dusj. Ligger ofte på 50-60% men når jeg lar avfukteren stå på her en god stund går den fint ned på 40%.

Temperatur på stue ligger ca. 21-22 grader. Har varme i alle gulv, men pga at dette også er soveplass må jeg ikke ha det så mye varmere. Får ikke sove når det er varmere enn det.

Temp på badet er ca. 23-25 grader.

Men jeg merker at jeg trenger mer søvn enn før og at jeg generellt er litt trøttere i hodet enn før. Dette er selv om jeg har samme treningsmengde som før jeg flyttet på denne hybelen.

Lurer på om det kan ha sammenheng med inneklimaet jeg har her. Vil derfor høre hva dere har av målinger slik at jeg evt kan sammenligne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...