Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener styrke tre ganger i uken, løper 4x4 intervaller en gang i uken og svømmer to ganger i uken.

For en måneds tid siden kjøpte jeg en "weight loss bundle" fra myprotein ganske enkelt fordi det var billig (250 kr for proteinpulver, omega 3, multivitamin, CLA og "thermopure")

Så jeg har altså nå i en måned fått i meg daglige doser av de fire sistnevnte kosttilskudd. Nå begynner jeg å gå tom, og må ut på handletur! Men problemet er at jeg ikke aner hva jeg trenger. Helsekostbutikkene bugner jo over av alt mulig rart. Her er noen konkrete spørsmål:

Hvor mange milligram omega 3 er nødvendig daglig? Jeg bor i utlandet og får derfor ikke tak i tran. Flytende oljer er det generelt lite av, så det må nok bli kapsler.

Trenger jeg CLA? Har hørt noe om at jeg ikke trenger det hvis jeg spiser mye melkeprodukter. Jeg spiser IKKE mye melkeprodukter - bør jeg ta CLA da?

Hva bør et multivitamintilskudd inneholde? Har noen konkrete eksempler på en type multivitamin som fås kjøpt i Storbritannia?

Trenger jeg i det hele tatt å ta multivitamintilskudd hvis jeg spiser mye frukt og grønt?

Er det noe annet jeg bør ta? Hører om mye rart. Bl. a. har jeg nå tatt "thermopure" fra Myprotein, men den virker litt unødvendig. Ellers er det jo BCAA som jeg hører mye om, men ikke aner om jeg trenger.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13760-hvilke-kosttilskudd-b%C3%B8r-jeg-ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du trenger det du ikke får igjennom kostholdet dit:p

dette er det jeg er avhengig av da..

1.protein pulver

2.kreatin

3.zma

4.tran

3. og 4. er vell like viktig for meg:p

egentlig ikke nøye med multivitaminer det fleste inneholder sånn ca akkurat det samme:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...