Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du skulle ha sittet konstant på skuldern min du!

Ting ER rimlig enkel. Du velger selv å stappe noe i kjeften. Men rart dette med følelsene altså, hvor mye de kan ta over.

Min største utfordring har vært impulskontroll (hadde ingen viljestyrke før, og alle aspekter i livet har jeg vært svært impulsiv). Sakte men sikkert temmer jeg dette. (sprekker jo en gang i blant selvfølgelig). Og jeg VIL temme Pepsi Max/søtsuget også. Hadde temmet søtsuget, bare for å få det tilbake.

Men skal bite tenna sammen og klare denne motbakken også.

(merker jeg angrer som en gal på Twixén jeg kjøpte i stad. Blir en mindre middag, for å si det sånn, om jeg skla klare å holde meg under 1800 kcal).

Ikke straff deg selv ved å redusere inntaket av bra mat fordi du inntok en sjokolade, start heller på igjen i morgen uten sjokoladen.

Fortsetter under...

Jeg innbiller meg at den første uka er verst, og så blir det bedre og bedre...? :) Og så slutter jeg vel å crave det etterhvert.

Som sagt, gir det en uke til. Jeg burde klare det, til tross for at det er veldig frusterende.

Jeg ville ikke satt ned guarden min selv om det er etter en måned. Jeg ville også sette startdagen til sist gang du spiste noe søtt/godteri. Altså har det enda ikke gått en uke dersom du har spist sjokolade. Søtsuget er ikke det eneste som vil holde deg igjen. For mange fungerer sukker(og andre avhengighetsskapende midler) som et beroligende/angstdempende middel, og det kan gjøre det vanskeligere å slutte og ta litt lenger tid.

Jeg ville ikke satt ned guarden min selv om det er etter en måned. Jeg ville også sette startdagen til sist gang du spiste noe søtt/godteri. Altså har det enda ikke gått en uke dersom du har spist sjokolade. Søtsuget er ikke det eneste som vil holde deg igjen. For mange fungerer sukker(og andre avhengighetsskapende midler) som et beroligende/angstdempende middel, og det kan gjøre det vanskeligere å slutte og ta litt lenger tid.

Der har du et stort poeng, faktisk...

Av tidligere erfaring så fungerer ikke godteristopp for meg. Jeg klarer det i 2-3 mnd, for så gå totalt bananas og ete som en gal i flere uker. Så jeg har 2 ganger i mnd jeg kan spise godteri (som jeg har totalt overkjørt denne mnd).

Samme med pepsi Max, som jeg kan kose meg med litt i helgene var planen.

Jeg må bare ta meg sammen egentlig. Ta meg veldig sammen... Den siste uka har vært tung. =/ Sukk...

Der har du et stort poeng, faktisk...

Av tidligere erfaring så fungerer ikke godteristopp for meg. Jeg klarer det i 2-3 mnd, for så gå totalt bananas og ete som en gal i flere uker. Så jeg har 2 ganger i mnd jeg kan spise godteri (som jeg har totalt overkjørt denne mnd).

Samme med pepsi Max, som jeg kan kose meg med litt i helgene var planen.

Jeg må bare ta meg sammen egentlig. Ta meg veldig sammen... Den siste uka har vært tung. =/ Sukk...

Det betyr ikke at det ikke fungerer. Hvis jeg tipper rett tenkte du antagelig at det ikke var så farlig om du tok en sjokolade/brus. Og så ballet det seg på. Det var ihvertfall slik med meg da jeg prøvde å slutte å røyke for andre gang, men den neste gangen var jeg klar over at det ikke fungerte slik og var forberedt mentalt.

Det betyr ikke at det ikke fungerer. Hvis jeg tipper rett tenkte du antagelig at det ikke var så farlig om du tok en sjokolade/brus. Og så ballet det seg på. Det var ihvertfall slik med meg da jeg prøvde å slutte å røyke for andre gang, men den neste gangen var jeg klar over at det ikke fungerte slik og var forberedt mentalt.

Vel, tar jeg EN sjokolade, så tar det gjerne helt av, over flere dager/uker. Jeg har på en måte "allerede ødelagt dagen, så da kan jeg like gjerne spiser mer".

Jeg ønsker jo ikke å kutte ut alt det jeg syns er kjempegodt for resten av mitt liv. Bare å kutte det ut i min hverdag.

Men jeg må bare respektere mitt eget valg om maks 2 ganger med sjokolade i mnd. Noe jeg åpenbart ikke har gjort den siste uka. Jeg har i hvertfall klart å begrense det til maks 50g da. Og jeg skal kjempe hard for at den Twixen i dag er den siste på en god stund. Oh håpe at søtsuget gir seg snart...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...