Gå til innhold

Hjelp meg


Viljen

Anbefalte innlegg

Kort fortalt er jeg en dame på 30, som sliter med vekta. Har bestandig hvert tynn og veltrent,men etter barn nr 2 har jeg ikke fått til å gå ned i vekt ( la på meg over 40 kg i den graviditeten.) I fjor fikk jeg barn nr 3, 15 uker for tidlig, etter et forferdelig svangerskap...Dagen etter jeg fikk babyen veide jeg utrolige 112 kg. Med en baby født så tidlig kommer også en del utfordringer..lå på sykehus med henne i over 4 mnd og når vi kom hjem måtte hun skjermes mot alt, som igjen førte til at jeg bare satt der med henne dag ut og dag inn..Først i mai i år kunne jeg begynne å gå turer med henne ute i barnevogna, og da begynnte jeg også å legge om livsstilen..såise sunt og bevege meg mer.

Har en mann som jobber mye, en baby som krever mer enn vanlig, 2 større barn og er nå i tillegg begynnt å jobbe ettermiddager og helger for å få økonomien til å strekke til. Babyen er ikke i barnehage, da hun ikke er klar for det enda pga sine utfordringer. Ja og i tillegg så tar jeg noen fag jeg strøyk på da jeg var gravid...altså ikke noen tid til meg selv.

Kjenner at jeg hadde blitt så mye gladere og trivdes mer om jeg hadde klart å gå ned mer i vekt, men akkurat nå har vekta stått stille i 2 mnd..

Jeg går turer når jeg har mulighet og spiser sunt, men jeg tipper at kroppen min nå trenger mer trening og kanskje enda strengere kosthold for å kvitte seg med kiloene. Må trene hjemme fordi treningssenteret her jeg bor ikke har barnevakter, og vi har ingen familie her heller.

Det jeg trenger er altså supereffektive treningsøvelser som kan gjøres hjemme, samt tips til effektivt kosthold?

Kan nevne at jeg var 112 kg i september 2011, 105 kg i mai 2012 og er nå 85 kg, men står bom fast!

Områdene på kroppen jeg er minst førnøyd med er lår/hofte/rumpe og mine slappe store overarmer( som forresten alle damene i min familie har i varierende grad.)

Om noen har seriøse tips, så kom med de! Jeg har virkelig lyst til å vise meg selv at dette klarer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra 112 - 85 kg. Du har jo gjort en kjempejobb allerede (y)

Det er viktig at kroppen for den næringen den trenger samtidig som du oppnår et lite underskudd om du vil fortsette å gå ned i vekt. Vet ikke hvordan du har spist før og du må gjerne skrive litt om dette, men generelt vil jeg anbefale Health & Fitness Concept som er et lettvint og enkelt kosthold hvor du fokuserer på god og sunn mat og spiser når du er sulten. Health & Fitness Concept - Fitnessbloggen

Du finner endel fine øvelser som kan utføres med kroppsvekt eller enkelt utstyr her: Hjemmetrening øvelser - Fitnessbloggen

Kristine Weber's hjemmetreningsprogram - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobbet!

Man kan komme til enkelte punkt hvor man føler man står helt stille, men det kan fremdeles skje meget positive ting med kroppen din selv om vekten står stille.

komplexer for maksimale forandringer i kroppen:

Men for at du skal kunne utføre effektive øvelser hjemme så ville jeg trent det som kaller "komplexer".

Dette betyr ganske enkelt at du kobler flere øvelser etter hverandre, uten noen pause, for deretter å hvile når alle øvelsene er gjennomført. Dette er da 1 runde. jobb deg opp til tre runder per komplex og utfør gjerne to-tre forskjellige komplex.

komplexer er utrolig effektive for å forbrenne fett og bygge muskler, og var faktisk det eneste jeg gjorde i seks uker da jeg skulle ned i fett til sommeren. Tro meg: gjør man dette skikkelig så får man meget bra resultater. Det er simpelt, men ikke enkelt:)

Under her så får du en enkel oppskrift på komplexer du kan gjøre med minimalt med utstyr:

1.Komplex: kun kroppsvekt

Utfall bakover 8 reps per bein

Goblet knebøy til en stol 10 reps (rumpa skal berøre stolen)

Spensthopp 5 stykker

2. komplex: bruk strikk

Eksplosive bryst press 12 reps (fest strikken til en stolpe og vend deg ifra stolpen og tenk at du skal kaste en medisinball fra brystet)

Eksplosive skulderpess 12 reps (stå på strikken og tenk at du nå skal kaste en medisinball over hodet)

Stående roing 12 reps (stå vendt mot stolpen og gå til strikken blir stram. Ro den nå inn til magen og klem skulderbladene sammen på hver repetisjon)

Pressdowns med strikk 12 reps (Bøy deg litt fremover og lår overarmene til siden. Rett nå ut underarmen slik at triceps gjør alt arbeidet)

3. komplex: Strikk og kroppsvekt

Pull through 12 reps (søk opp film på denne)

biceps curl 12 reps (stå på strikken og bruk biceps for å curle opp strikken)

Liggende glute bridge 12 reps (ligg på rygg, hælene i gulvet og bøyde bein, press frem hoften og stram rumpa)

Jeg kan garantere deg at om du utfører dette skikkelig så VIL du merke stor forandring og det raskt, spesielt om du skjerper kostholdet litt samtidig. Noe mer enn det her vil du ikke trenge på en stund, bare legg til noen repitisjoner når du blir sterkere og forkort hvilepausene.

Har du noen spørsmål så bare klem på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...